صادرات محصولات غیرنفتی استان قم به ۳۸ کشور از ابتدای دولت یازدهم

صادرات محصولات غیرنفتی استان قم به ۳۸ کشور از ابتدای دولت یازدهم

احمد ذاکری با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای ارتقای وضعیت صنعت در استان قم گام‌های خوبی برای تبدیل‌شدن به قطب صنعتی و اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته‌ شده است که از ابتدای دولت یازدهم توانسته‌ایم بیش از 720 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات انجام‌شده غیرنفتی و به 38 کشور صورت پذیرفته است، افزود: مواد پلاستیکی و شیمیایی، فرش، چسب، غلات و کفش بیشترین کالاهای صادر شده به کشورهای مختلف به‌ویژه در همسایگان ایران بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در سه سال گذشته مجوز تأسیس 580 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی بیش از هفت هزار نفر در قم صورت گرفته است همچنین بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وزارتخانه صنعت و معدن تمام تلاش خود را معطوف به راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد کرده است ابراز کرد: در همین راستا از اوایل سال گذشته بیش از 140 واحد صنعتی در استان قم توانسته‌اند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

ذاکری با اشاره به اینکه یکی از راه‌های حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان پرداخت تسهیلات بانکی است خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از 2900 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت‌ شده است که باید در کنار توجه به اهمیت نقدینگی دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند تا در کنار ایجاد اشتغال رونق به کسب‌ و کار نیز برگردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها