فعالیت 1700 تاکسی فرسوده در ارومیه/نوسازی تمامی اتومبیل‌ها تا شهریور ماه سال جاری

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از فعالیت 1700 تاکسی فرسوده در ارومیه خبرداد.

فعالیت 1700 تاکسی فرسوده در ارومیه/نوسازی تمامی اتومبیل‌ها تا شهریور ماه سال جاری

فخرالدین معصوم زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه عمر مفید تاکسی ها 10 سال بوده است، گفت: 1700خودرو فرسوده در شهرستان ارومیه در حال فعالیت هستند که از این بین 467 خودرو در سال گذشته نوسازی شده است ودر نظر داریم تا شهریور ماه سال جاری تمامی اتومبیل ها را نوسازی کنیم.

وی افزود: از بین هزار و700 خودرو فرسوده در سطح شهر 450 تاکسی، سواری پیکان است.

معصوم زاده در خصوص تعداد تاکسی ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزارو 128 تاکسی در سطح شهر ارومیه مشغول به کار هستند که از این بین دو هزار و612 دستگاه به صورت گردشی، یک هزارو 268 دستگاه خطی و یک هزار و 248 تاکسی تلفنی است.

وی با بیان اینکه در سال جدید شاهد افزایش قیمت در تاکسی ها نبوده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مسیرهای مستقیم 500 تومان، مسیرهای خطی برحسب طول مسیر از 500 تا 1200 تومان، تاکسی های تلفنی 4000 تومان در محدوده شهری، چهار هزار و500 تومان بافت قدیم شهر و پنج هزار و500 تومان مسیر شهرک به شهرک است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه یکی از دغدغه های اصلی تاکسیرانان و سازمان تاکسیرانی را وجود تاکسی های شخصی دانست و اظهار کرد: این امر تخلف محسوب شده و در این خصوص با کمک نیروهای محسوس راهبران راهنمایی و رانندگی با متخلفین برخورد می شود، همچنین بیشتر تاکسی های شخصی مسافربران شهرستان ها هستند.

وی در خصوص شرایط صدور پروانه تاکسیرانی تصریح کرد: متقاضیان باید شرایط، پایان خدمت، 23 سال تمام، دارای گواهی خدمت، گواهی نامه پایه 2 بوده و مالک شخصی خوردو باشند، در صورت پذیرش به دوره های آموزشی اعزام شده و در امتحان شهرشناسی شرکت خواهند کرد.

معصوم زاده به مشکلات بیمه رانندگان نیز اشاره کرد وگفت: بعد از بهمن ماه سال 93 هیچ گونه پذیرش بیمه وجود نداشته و آن دسته از کسانی که قبل از سال 89 بیمه شده اند هیچ مشکلی در قبال بیمه نخواهند داشت ولی همه افرادی که بعد از سال 89 پذیرش شده اند باید نام خود را در سایت هدفمندی یارانه ها ثبت می کردند که در ارومیه 52 نفر گرفتار این مشکل شده اند که سازمان تاکسیرانی در پی تلاش برای حل این مشکل است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان ارومیه بعد از تهران نسبت به جمعیت از افزایش تعداد خودرو مواجه است شهروندان را مخاطب قرار داده و گفت: برای حل نسبی این مشکل توصیه می شود شهروندان در مسیرهای بافت قدیم شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و با مشکل ترافیک به خصوص در مراکز شهر مقابله کنند.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها