بیکاری تحصیلکرده ها رو به افزایش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۳۰۰ هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی خبر داد.

بیکاری تحصیلکرده ها رو به افزایش است

محمد شریعتمداری در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان ایران در اتاق بازرگان ایران گفت: نرخ بیکاری جوانان کشور کاهش یافته است اما بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی روند رو به رشدی دارد و از ۱.۴ به ۱.۷ میلیون نفر رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید بین نظام آموزش و پرورش، و وزارت کار و تعاون و بازار کار، هماهنگی ایجاد شود و آموزش‌ها متناسب نیاز روز جامعه باشد. در حال حاضر نیروی جوان در دانشگاه‌ها متناسب نیاز کشور تربیت نمی‌شوند، برخی شرکت‌های دانش بنیان که در کشور ایجاد می‌شوند، افراد آن‌ها در دانشگاه‌های خارجی تربیت شده‌اند، باید تحرک در مدیران و نظام آموزشی ما ایجاد شود، وگرنه این حرکت میرا می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار کشور گفت: استارتاپ‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات به صورت تایم شیرینگ (مشارکت زمانی) کار می‌کنند، یعنی تقسیم کار خدماتی بین شرکای کاری به صورت خودکار اجرا شود، از این رو نظام تامین اجتماعی و نظام دستمزد با شرایط فعلی پاسخگوی استارتاپ‌ها نیست و باید رقابت عادلانه و بیمه هابا شرایط جدید کسب و کار‌های استارتاپی تطابق پیدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها