مالیات هوشمند مسیر فرار‌ مالیاتی را می‌بندد/ ضرورت هدفمند شدن معافیت‌های مالیاتی

پارسا گفت: اخذ مالیات هوشمند لازمه مقابله با فرار مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی است.

مالیات هوشمند مسیر فرار‌ مالیاتی را می‌بندد/ ضرورت هدفمند شدن معافیت‌های مالیاتی

پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص راهکارهای مقابله با فرار مالیاتی گفت: اخذ مالیات هوشمند لازمه مقابله با فرار مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی است که اجرای کامل این امر به همدلی و همکاری هر سه قوه و دستگاه های اجرایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات بانکی کاملی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و تمرکز ما بیشتر روی حساب های بانکی با گردش بیش از ۵ میلیارد تومان است.

پارسا یکی از الزامات تحقق مالیات هوشمند را راه اندازی سامانه های فروشگاهی عنوان کرد و افزود: باید سیستمی در کشور فراهم کنیم که اطلاعات واقعی مودیان مالیاتی به سازمان امور مالیاتی بیاید. زمانی که ما تمام دیتا های واقعی را در اختیار داشته باشیم بنابراین مالیات تعیین شده عادلانه خواهد بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: تحریم ها فرصتی است برای اینکه نظام مالیاتی کشور را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که اگر این میزان به درآمد مالیاتی اضافه شود ببه بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی می‌رسد همانگونه که ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک شده است.

پارسا تاکید کرد: ما علاوه بر مقابله با فرار مالیاتی به دنبال کاهش معافیت‌ها و هدفمندی آن هستیم چراکه شاهد هستیم در برخی موارد به اصل هدف تعیین شده برای معافیت مالیاتی دست نیافته ایم.

وی درباره لزوم کاهش ارتباط مستقیم مودی و مامور مالیات گفت:باید بستر را با راه اندازی کامل سامانه‌های فروشگاهی طوری فراهم کنیم که کسی نتواند برای فرار از مالیات اطلاعات نادرست ارائه دهد.

پارسا تاکید کرد: اگر مردم بدانند عدالت مالیاتی محقق شده یعنی از هرکسی متناسب با درآمد و ثروت وی مالیات اخذ شود گلایه‌ای نخواهند داشت مردم از تبعیض در اخذ مالیات ناراضی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها