افزایش 18 درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان

مسؤول بانک خون رویان هرمزگان از افزایش 18 درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ذخیره مایع آمنیون برای اولین بار در استان تا پایان امسال خبر داد.

افزایش 18 درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان

ابراهیم کوهکن با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 قرارداد نمونه‌برداری خون بندناف با متقاضیان بسته شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان هزار و 270 خون بندناف نوزاد در این مرکز ذخیره شده است، افزود: بانک خون بندناف رویان هرمزگان سال 88 در استان راه‌اندازی شد.

کوهکن با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به هرمزگانی‌ها به مراجعه‌کنندگان استان‌های بوشهر و فارس هم خدمات ارائه کرده است، اضافه کرد: زمان نگهداری خون بندناف نوزاد 20 سال است.

مسؤول بانک خون رویان هرمزگان با بیان اینکه هزینه نگهداری خون بندناف نوزادان در هنگام قرارداد دو میلیون و 600 هزار تومان در دو قسط با فاصله زمانی 3 ماه است، تصریح کرد: از خون بندناف برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود، خون باقیمانده در بندناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که در اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن در پایان با اشاره به اینکه تا پایان امسال برای نخستین بار در هرمزگان مایع آمنیون در بانک خون رویان استان ذخیره می‌شود، عنوان کرد: این مایع برای رفع سوختگی‌ها و پانسمان بیولوژیکی استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها