انتقاد آرتور تایمازوف از وادا: کار آنها اعتبار ندارد

سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی آزاد ازبکستان به اخبار مثبت شدن دوپینگش در المپیک لندن واکنش نشان داد و تاکید کرد تصمیم های وادا قابل اعتماد نیست.

انتقاد آرتور تایمازوف از وادا: کار آنها اعتبار ندارد

آرتور تایمازوف کشتی‌گیر نامدار ازبکستان که پیش از این مدال طلایش در المپیک پکن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ پس گرفته شده بود، نمونه دوپینگ او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز پس از چند سال مجدداً آزمایش شده که این نمونه نیز مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب مدال طلای او در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم پس گرفته خواهد شد.

قرار است تایمازوف به دادگاه عالی ورزش شکایت کند.

سنگین وزن پرافتخار ازبک ها در واکنش به این خبر گفت: بعد از اینکه کارکنان یک شرکت مبارزه با دوپینگ به طور اتفاقی نمونه های ۳۰ هزار آمریکایی را شکستند، نمی توان کار WADA را جدی گرفت. فعالیت های این سازمان و تصمیم هایی که بر مبنای آن می گیرند مدتهاست غیر قابل اعتبار است. امروز مثل همیشه حمایت هوادارانی که من را در مسیر کسب مدال و پیروزی همراهی کردند را حس می کنم. هیچ کس نمی تواند این حس و حال را از من بگیرد. به خودم ثابت کردم که می توانم ۳ طلای المپیک را به دست بیاورم و توانستم. تمام مدال هایم کنار من می مانند.

در صورتی که مدال این ورزشکار پس گرفته شود، به احتمال فراوان مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ به کمیل قاسمی می رسد و قاسمی تبدیل به اولین سنگین وزن تاریخ کشتی ایران می شود که طلای المپیک به دست می آورد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها