معدوم‌سازی بیش از یک تن گوشت منجمد فاقد بسته‌بندی در شهرستان البرز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: متعاقب بازدیدهای به‌عمل آمده توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره مقدار تقریبی یک تن گوشت منجمد مشکوک کشف و ضبط شد.

معدوم‌سازی بیش از یک تن گوشت منجمد فاقد بسته‌بندی در شهرستان البرز

علی آقاجان‌نیا‌معلم اظهار داشت: تهیه گوشت منجمد از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و دارای بسته‌بندی که دارای تاریخ تولید و انقضا باشد به دلیل ماندگاری بالا همواره مورد تأکید بوده است.

وی افزود: متعاقب بازدیدهای به‌عمل آمده توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی از مراکز پخش و توزیع فرآورده‌های خام دامی، مقدار تقریبی یک تن گوشت منجمد مشکوک کشف و ضبط شد که پس از تحقیق بیش‌تر مشخص شد این محموله‌ها شامل گوشت کله گاوی‌، سیرابی گاوی و دنبالچه گاوی بوده و فاقد مشخصات و لیبل است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: گوشت‌های منجمد داخلی و وارداتی مورد تأیید دامپزشکی، از مبدأ تولید گوشت در کشتارگاه کشور مربوطه تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بوده و مصرف آن به دلیل زمان ماندگاری بالا همواره مورد تأکید دامپزشکی است.

آقاجان‌نیا‌معلم تصریح کرد: اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز همچون گذشته، با قدرت، در حوزه‌ وظایف قانونی خود گام برداشته و در این راستا با متخلفان بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر بیاندازند، برخورد می‌کند و در همین راستا محموله گوشت‌ مذکور طی صورتجلسه‌ای ضبط‌، توقیف و سپس معدوم شد.

این مسؤول مطرح کرد: نگهداری و خرید و فروش فرآورده‌های خام دامی تازه و منجمد در صورتی که فاقد بسته‌بندی، تاریخ تولید و انقضا باشد، بر خلاف ضوابط بهداشتی بوده و در صورت مشاهده در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و مراکز عمده مصرف همانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع: فارس

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها