"سند ۲۰۳۰" خطرات بسیاری برای نظام آموزشی ما به دنبال دارد

"سند ۲۰۳۰" خطرات بسیاری برای نظام آموزشی ما به دنبال دارد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی از مشکلات اساسی جامعه است اظهار داشت: مقام معظم رهبری با انتخاب نام سالها با عناوین اقتصادی، نسبت به رفع مشکلات اقتصادی تاکید ویژه‌ای داشته و دارند.

وی به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: بحث تولید در شعار امسال از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و اگر مسئولان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، بخش زیادی از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

امام جمعه افزایش کیفیت محصولات تولید داخل را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که تولید افزایش پیدا کند ولی به کیفیت توجهی نداشته باشیم، تنها سرمایه خود را برای تولید محصولاتی مصرف کردیم که مشتری و خریدار ندارد.

ناصری یزدی عنوان کرد: در مقابل اگر به کیفیت تولیدات توجه داشته باشیم و محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب و خوب به بازار عرضه کنیم نه تنها بازار داخل را به صورت کامل می‌توانیم در دست بگیریم، بلکه به دلیل کیفیت خوبی که محصولاتمان دارد، توان رقابت با اجناس خارجی را پیدا کرده و زمینه حضور بیشتر در بازارهای بین‌المللی برای تولیدات ما فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به سند 2030 اشاره کرد و گفت: این سند برای نظام تربیتی ایران خطرها و ضررهای بسیار زیادی داشت و مقام معظم رهبری هم مخالفت خود با آن را به صورت کاملا شفاف بیان کردند.

وی ادامه داد: دشمنان به ویژه انگلستان از 90 تا 100 سال قبل با ایجاد تغییر در سبک آموزشی ایران و گرفتن آموزش‌های دینی سعی کردند دانش‌آموزان را از فرهنگ قرآنی در آموزش دور کنند و قدم‌های زیادی در این زمینه برداشتند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: الان هم استکبار جهانی به وسیله این سند قصد دارد علاوه بر دور کردن کودکان و دانش‌آموزان ما از مبانی دینی و قرآنی، فساد و بی‌اخلاقی و مسائل جنسی را به آنها یاد دهد که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری این توطئه شوم نقش برآب شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به ضرورت حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال پیگیری هستند و موضوع بسیار مهم در ارتباط با انتخابات، حضور پرشور مردم در این عرصه است.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب و اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون چشم به عرصه‌های ملی به ویژه انتخابات‌ها دوخته‌اند و نسبت به آن برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام داده‌اند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم ما حضور پرشور در انتخابات داشته باشند، پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمنان می‌دهند و هیچ کسی جرات نمی‌کند علیه این ملت اقدام کند چرا که متوجه می‌شود مردم ایران همچنان با وحدت کامل پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

ناصری یزدی ادامه داد: دشمن در تمام انتخابات‌ها توطئه‌ها و برنامه‌های شوم بسیاری داشتند ولی این برنامه‌ها با حضور پرشور مردم نقش برآب شد و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

ناصری یزدی به تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: کاندیداهای انتخابات به ویژه انتخابات‌های ریاست جمهوری باید در عرصه تبلیغات اخلاق و قانون را رعایت کنند و در شعارها و تبلیغات خود، حرمت دیگران را زیر پا نگذارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها