گرامیداشت قاسم هاشمی‌نژاد در خانه هنرمندان ایران

مراسم گرامیداشت زنده یاد «قاسم هاشمی‌نژاد» نویسنده، روزنامه‌نگار، مصحح و مترجم یکشنبه 24 اردیبهشت ساعت 18:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گرامیداشت قاسم هاشمی‌نژاد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرفوری در این مراسم، آیدین آغداشلو، سیروس علی‌نژاد، اسماعیل بنی اردلان، سعید عقیقی، علی اکبر شیروانی، مهدی یزدانی خرم و امیرعطا جولایی سخنرانی خواهند کرد و یادداشت‌هایی از ابراهیم گلستان و جعفرمدرس صادقی برای حاضران قرائت می‌شود.

قاسم هاشمی‌نژاد در دهه ۱۳۴۰ در روزنامه آیندگان نقد ادبی می‌نوشت و در سال ۱۳۵۸ یکی از بهترین رمان‌های پلیسی ایران را با نام فیل در تاریکی نوشت که مشهورترین اثر وی نیز به‌شمار می‌رود. رمان فیل در تاریکی هاشمی‌نژاد، رمانی است که بسیاری از منتقدان آن را از بهترین آثار داستانی ایرانی در ژانر پلیسی دانسته‌اند. یکی از نکات مهم این رمان، خلق لهجه‌های مختلف در زبان فارسی است که در ادبیات فارسی بی‌سابقه بود و بتوان در کنار فارسی شکر است محمدعلی جمال‌زاده به عنوان آثار موفق در این زمینه از آن نام برد.

نثر هاشمی‌نژاد نثری است حساب‌شده که آرایه‌های کهنه‌نما سنگینش نکرده‌است. گفت‌وگوهای هاشمی‌نژاد با نویسندگانی چون ابراهیم گلستان و هوشنگ گلشیری که سال‌ها پیش انجام شده، هنوز از بهترین گفت‌وگوهایی‌ست که از این نویسندگان منتشر شده‌است.

مراسم گرامیداشت زنده یاد «قاسم هاشمی‌نژاد» یکشنبه 24 اردیبهشت ساعت 18:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها