جاده تجاری روستایی که قربانی اعتبارات مالی شد  

راه صعب العبور روستای خرق از توابع فاروج که جاده ای تجاری محسوب می شود با گذشت 12 سال از اولین نامه مردم این روستا به مسئولان هنوز بهسازی کامل صورت نگرفته است.

جاده تجاری روستایی که قربانی اعتبارات مالی شد  

به گزارش خبر فوری یکی از مخاطبان خبرگزاری در خراسان شمالی از نامه ای به ما گزارش داده که به امضای جمع زیادی از اهالی این روستا رسیده و 12 سال پیگیر ترمیم جاده خرق تا بام بوده اند ولی مسئولان رسیدگی نکرده اند.

خرق یکی از روستاهای شهرستان فاروج در خراسان شمالی است که بالغ بر 700 خانوار دارد و 21 کارگاه چوب بری در آن مشغول به کار هستند و با صنعت چوب اصفهان رقابت می کنند و خریداران زیادی به این روستا رفت و آمد می کنند، از این جهت جاده این روستا تجاری محسوب می شود و حدود 40 تا 50 کامیون در طول روز در این مسیر تردد می کنند.

بنا بر گفته برخی از اهالی این روستا اداره راهسازی فاروج ابتدای دولت یازدهم اقدام به بهسازی محور اصلی که حدود 4کیلومتر آن ساخته شد کرد ولی اکنون دو سال از این ماجرا می گذرد و پروژه نیمه کاره رها شده است و این روزها مشغول جمع آوری کمک های مردمی و خیرین روستا هستند تا جاده ای قدیمی که خطرات زیادی را برای کامیون های عبوری و دیگر وسایل نقلیه دارد را ترمیم کنند.

فرماندار فاروج در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت جاده روستای خرق چرا هنوز وضعیت راهسازی به اتمام نرسیده است گفت: پروژه های راهسازی اعتبار بالایی می خواهد و هر کیلومتر نزدیک به 300 میلیون بودجه می خواهد. پروژه راهسازی خرق تا بام که پیمانکارش قرارگاه سازندگی خاتم است به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

هادی رجایی نیا ضمن بیان اینکه خرق از توابع فاروج است و بام جزو اسفراین می باشد و خارج از حوزه مدیریتی ما می باشد گفت: ما تلاش کردیم جاده ای که استاندارد است را آسفالت کنیم و پل هایی در این محور احداث کنیم ولی مردم روستا در حال ترمیم جاده ای قدیمی که خرق را به بام متصل می کند هستند. البته ما منکر وجود چنین مشکلی برای ساکنان این روستا نیستیم و ادامه راهسازی جاده اصلی جزو دغدغه ماست.

فرماندار فاروج از اعتراضات اهالی روستا و شوراهای این منطقه در این رابطه خبر داد و گفت: به همین دلیل در دهه فجر گذشته در بازدیدی که استاندار خراسان شمالی از این روستا داشتند قول گرفتیم تا از اعتبارات ملی استفاده کنیم و خواسته به حق مردم را به انجام رسانیم.

رجایی نیا در پایان گفت: نمی توانیم در این باره قول قطعی به مردم بدهیم ولی تلاش می کنیم این پروژه و چندین پروژه راهسازی دیگر در فاروج که روی زمین مانده را در سال 96 به سرانجام برسانیم اما همه اینها منوط به جذب بودجه است که نیاز به حمایت مسئولان بالادستی داریم.

در ادامه تصاویری از روستای خرق و کارگاه چوب بری و جاده در حال ترمیم و جاده نیمه کاره توسط راهسازی را می توانید مشاهده کنید که ارسال یکی از اهالی روستا است.

ویدئوی زیر از ترمیم جاده خرق تا بام( جاده قدیمی) با کمک های مردمی روستا است که ارسالی یکی از مخاطبان خبرفوری می باشد.

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها