ارواح شاهان در آرامش نیست

مهم‌ترین رهبران جهان را که جنازه‌شان گم شده است بشناسید/ از ناپدید شدن هیتلر و شایعه زنده بودنش تا ناپدید شدن جنازه صدام و رضا شاه و حل کردن جسد تزار روسیه در اسید

در مورد اشخاص و به خصوص پادشاهانی که به هر دلیلی نبش قبر می‌شوند داستانهای مخوفی وجود دارد. نقل است که گروه هفت نفره آمریکایی که برای اولین بار تابوت فرعون مصر( آمون هوتپ سوم) را گشودند دچار نفرین مرگ بار او گردیدند.

مهم‌ترین رهبران جهان را که جنازه‌شان گم شده است بشناسید/ از ناپدید شدن هیتلر و شایعه زنده بودنش تا ناپدید شدن جنازه صدام و رضا شاه و حل کردن جسد تزار روسیه در اسید

به گزارش خبر فوری ، چند روز قبل، شبکه العربیه خبری را درباره جنازه صدام حسین، دیکتاتور سرنگون شده عراق منتشر کرد که بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص جنازه وی را افزایش داد.

فردی به نقل از منابع نزدیک به خانواده صدام حسین بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شد که آنها با علم به امکان نبش قبر و انفجار قبر صدام توسط نیروهای حشد الشعبی شبانه قبل از ورود نیروهای حشد به روستای العوجه(محل دفن صدام) جنازه وی و دو فرزندش عدی و قصی را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

کارشناسان در پاسخ به این خبر گفته اند این ادعاهای بی پایه واساس به هیچ وجه واقعیت ندارد و "منبع نزدیک به خانواده صدام" نمی تواند منبع موثقی به شمار بیاید، رسانه های سعودی همواره با انتشار خبرهایی از این دست سعی در ایجاد تفرقه و فتنه بین فرزندان ملت عراق را دارند.

با این حال، این خبر باعث شد مجددا کنجکاویها درباره محل دفن صدام بیشتر شود. با این وجود، نباید فراموش کنیم که ماجراهایی شبیه ماجرای صدام در تاریخ برای بسیاری از دیکتاتوران و قدرتمندان اتفاق افتاده است.

آنچه واضح است این است که اصولا به خاک سپردن در بسیاری از فرهنگها و ادیان به معنی به آرامش رسیدن شخص متوفی است. به همین علت هم است که در مورد اشخاص و به خصوص پادشاهانی که به هر دلیلی نبش قبر می‌شوند داستانهای مخوفی وجود دارد. نقل است که گروه هفت نفره آمریکایی که برای اولین بار تابوت فرعون مصر( آمون هوتپ سوم) را گشودند دچار نفرین مرگبار او گردیدند. همچنین در بین داستانهای عوام معروف است که جنگهای بزرگ شوروی و آلمان در طول جنگ دوم جهانی به علت گشودن قبر تیمور لنگ و نفرین او حاصل شده است.

در این گزارش، به برخی از مهمترین شاهان مشهوری که در تاریخ به نحوی عجیب جنازه شان گم شده یا اصولا به خاک سپرده نشده اند اشاره می‌کنیم.

معمر قذافی؛ پرنده ها رد دیکتاتور صحرا را زدند؟

مرگ قذافی به اندازه کافی شوکه کننده و عبرت آموز بود. با این حال، محل دفن دیکتاتور سابق لیبی هم جنجال آفریده است. درباره جسد معمر قذافی، روایت‌های مختلفی وجود دارد. برخی‌ها می‌گویند جسد او به داخل کوره‌ای در کارخانه آهن و فولاد انداخته شد، برخی می‌گویند در صحرا دفن شد، روایت دیگر این است که به قطر انتقال داده شد و روایت چهارمی نیز این است که با بالگرد به دریا انداخته شد.

مدتی پیش، اسعد امبیه ابوقلیه روزنامه نگار و نویسنده مستقل لیبی در اظهاراتی مطبوعاتی به نقل از حامیان معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی اعلام کرد که بخش مراقبت هوایی ناتو در پیامی فوری به شورای انتقالی لیبی اعلام کرد که گروهی از پرندگان( کبوتران سفید رنگ) هر روز صبح زود و قبل از غروب آفتاب در مکانی که معمر قذافی در آن دفن شده است، پرواز می کنند و همین مساله باعث می شود که حامیان قذافی قبر مخفی وی را کشف کنند.

در این پیام ناتوهمچنین آمده است که از طریق سایت گوگل می توان قبر قذافی را از طریق این پرندگان پیدا کرد.

اسعد ابوقیله افزود: حامیان قذافی به دنبال قبر قذافی هستند تا جسد این دیکتاتور سابق لیبی را در کنار عمر المختار(مبارز ضد استعمار لیبیایی) ملقب به شیخ الشهدا دفن کنند، چرا که آنها بر این باورند که قذافی شهید و مجاهد در راه مبارزه با حملات ناتو بود.

اسامه بن لادن؛ می‌گویند جنازه رهبر القاعده به آب افتاد

اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود. بن لادن در رابطه با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.

رهبر سابق القاعده در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ توسط گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی از فرماندهی مشترک عملیات ویژه نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در پاکستان کشته شد.

آمریکا اعلام کرد در حمله یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، بن لادن «سه بار از ناحیه سر» مورد شلیک قرار گرفت و «مغز او متلاشی» شد. با این حال، اوباما اعلام کرد که پس از انجام عملیات، جنازه بن لادن به آب انداخته شده است. با توجه به اینکه جنازه بن لادن می بایست مورد آزمایشهای تیم پزشکی ارتش آمریکا قرار بگیرد، انداختن آن به رودخانه کمی عجیب به نظر می‌رسد و همین باعث شد بسیاری در اصل این ماجرا( یعنی قتل بن لادن) شک کنند.

آدولف هیتلر؛ سوزانده شده در ماگدبرگ یا زنده در آرژانتین؟

طبق اسناد به دست آمده از سازمان اطلاعات شوروی، در اوایل ژوئن سال ۱۹۴۵، ارتش شوروی جسد هیتلر و براون را در جنگلی در بیرون شهر راتنئو به خاک سپرد. ۸ ماه بعد، یعنی در فوریه سال ۱۹۴۶، جسد‌ها مجددا از خاک بیرون آورده شدند و در یک پادگان ارتش شوروی در شهر ماگدبرگ آلمان شرقی، دفن شدند.

تا زمانی که روس‌ها بر محل دفن تسلط داشتند، خیالشان از دسترسی غریبه‌ها به محل دفن، راحت بود. اما در مارس ۱۹۷۰، یعنی زمانی که قرار شد که شوروی این پادگان را تخیله کند و آن را تحویل مقامات آلمان شرقی بدهد، این واهمه در سر مقامات امنیتی شوروی شکل گرفت که ممکن است، محل دفن هیتلر به پرستشگاه کسانی تبدیل شود که عقاید فاشیستی دارند.

رئیس وقت KGB در آن زمان، یوری آندروپوف بود، او با کسب موافقت از سران حزب کمونیست، اجازه یافت که یک مأموریت فوق سری را برای امحاء بقایای اجساد هیتلر و دیگر نازی‌ها به مرحله اجرا درآورد.

اسم رمز این عملیات آرشیو بود و به وسیله گروهی از عوامل KGB انجام شد. این عملیات در ۴ آوریل سال ۱۹۷۰ انجام شد. آن‌ها دو پروتکل برای این عملیات داشتند. در یک پروتکل، آن‌ها می‌توانستند با انهدام فیزیکی کل محل، مأموریت را به انجام برسانند، اما در پروتکل بعدی، آن‌ها با نبش قبر، بایستی بقایای اجساد را بیرون می‌آوردند و نابود می‌کردند. آن‌ها ترجیح دادند از شیوه دوم استفاده کنند. بقایای اجساد در یک کوره، در بیرون شهر شوئنبک که در ۱۱ کیلومتری ماگدبرگ بود، سوزانده شد، خاکستر‌ها جمع شد و به رود ریخته شدند.

با این حال، این تنها یک روایت از سرانجام جنازه هیتلر است. برخی طبق تحقیقات و اسناد به دست آمده از سازمان سیا، حدس زده اند که اصلا هیتلر هرگز خودکشی نکرده و با اسمی جعلی تا اوایل دهه 50 میلادی در آرژانتین زندگی می‌کرده است. هر چند بعد از آن دیگر ردی از او پیدا نشده است.

ادوارد پنجم؛ کودکی که احتمالا به دست عمویش ناپدید شد

ادوارد پنجم فرزند خردسال ادوارد چهارم پادشاه انگلستان در قرن 15 بود. ریچارد سوم عموی سنگدل او پس از فوت پادشاه (ادوارد چهارم) حکومت را غصب کرد و شاه انگلستان شد.

او بلافاصله پس از قدرت گیری دو برادرزاده خردسال خود را(ادوارد پنجم و برادر کوچکش) دستگیر کرد و در یک برج زندانی نمود. پس از آن، ریچارد سلطنتی توأم با قتل و وحشت ایجاد کرد و در نهایت هم در نبرد بازورث فیلد توسط هنری تئودور کشته شد.

هنری تئودور پس از قدرت گیری اعلام کرد که دو فرزند ادوارد چهارم توسط عموی سنگدل خود کشته شده اند. او دو جنازه را نشان داد و اعلام کرد که اینها را در زیرزمین برج پیدا کرده است. با این حال، امروزه تحقیقات نشان می دهد که آن دو جنازه احتمالا از آن ادوارد پنجم و برادرش نیستند. برخی مورخان حدس زنده اند که احتمالا دو پسر خردسال توسط خود هنری تئودور کشته شده و پنهانی دفن شده اند تا بدین طریق، حکومت بی مدعی شده و به دست خودش بیفتد تا به راحتی به تخت بنشیند.

چنگیز خان؛ یک سناریو مخوف برای پنهان ماندن محل دفن

چنگیزخان زمانی فرمانروای همه سرزمین‌هایی بود که از اقیانوس آرام تا دریای خزر کشیده می‌شد. او پیش از مرگ وصیت کرد مخفیانه دفن شود.

بعد از مرگ چنگیزخان، سربازانی که جسد او را حمل می‌کردند در راه بازگشت به خانه همگی کشته شدند تا هیچکس از محل دفنش مطلع نشود. روایت شده که قاتلان حاملان جسد را هم کشتند که دیگر به هیچ وجه راز جنازه تموچین فاش نشود.

همچنین، بعد از خاکسپاری چنگیز با 1000 اسب روی محل دفن او تاختند تا هر نشانی که از قبرش باقی مانده را نابود کنند.

طبق گزارش بی بی سی، پیدا شدن محل دفن چنگیزخان موضوعی داغ برای خارجی‌هاست اما خود مغول‌ها علاقه‌ای به فاش شدن این راز ندارند. رسانه‌های خارجی با انتشار این باور مغول‌ها که پیدا شدن قبر چنگیزخان پایان دنیاست، بعدی رمانتیک به این بی‌میلی داده‌اند.

خاندان رومانوف؛ وقتی تزار روسیه در اسید حل می‌شود

نيكلاي دوم که آخرین تزار روسیه بود در سال 1894 ميلادي به تخت سلطنت روسيه نشست اما دوران سلطنت او توام باموج نارضايتي از استبداد تزاري، فقر فزاينده مردم و شكست روسيه در جنگ با ژاپن همراه بود. تزار پس از انقلاب سال 1917 از سلطنت خلع شد و دولت موقت او و خانواده اش را در کاخی در 15 کیلومتری جنوب پتروگراد زندانی کرد. اما این حبس چندان طولانی نشد چون بلشویک‌ها در ژوئیه سال 1918 تزار، همسر، 4 دختر و يك پسرش را به همراه 4 خدمه تیرباران کردند.

بر اساس برخی گزارشات تاریخی بر روی پیکرهای خانواده تزار پس از تیرباران اسید سولفوریک پاشیده شد تا اثری از آنها باقی نماند و شناسایی نشوند. با این حال در سال 1998 یعنی هشتاد سال پس از آن واقعه پیکرهای خود نیکولای، همسرش، الگا دختر 22 ساله، تاتانیا دختر 21 ساله و آناستازیا دختر 17 ساله او کشف و در مراسمی با حضور بوریس یلتسین(رئیس جمهور وقت) با آئین مسیحیان در مقبره ویژه در کلیسای جامع پیتر و پائول مقدس در سن پترزبورگ به خاک سپرده شد.

اجساد آلکسی و ماریا که در سال 2007 در 70 کلیومتری اجساد والدینشان کشف شد آخرین بازماندگان خانواده تزارها است که اکنون در انتظار مجوز کلیسا برای خاکسپاری در مقبره است.

رضا شاه؛ از دفن در ژوهانسبورگ تا انتقال به شهر ری و تخریب قبر توسط خلخالی

ماجرای گم شدن جنازه در مورد ایرانی ها نیز مسبوق به سابقه است. شاید یکی از مهمترین اشخاصی که حتی هم اکنون هم مشخص نیست کجا دفن شده، رضا شاه پهلوی باشد.

در واقع، پس از تبعید رضا پهلوی و روی کار آوردن محمدرضا پهلوی، رضا شاه در ژوهانسبورگِ آفریقای جنوبی در 4 مرداد 1323 در 66 سالگی درگذشت و جنازه او برای دفن به ایران منتقل شد. محسن فروغی، معمار ایرانی به سفارش محمدرضا پهلوی، مقبره‌ای برای رضا شاه پیرامون شاه‌عبدالعظیم حسنی در شهرری واقع در جنوب تهران با مساحت 9000 مترمربع و ارتفاع 25 متر بنا کرد.

پس از انقلاب اسلامی، مقبره رضا پهلوی که شمار دیگری از عوامل رژیم پهلوی نظیر حسنعلی منصور نیز در آنجا دفن شده بودند، توسط صادق خلخالی در اردیبهشت 1359 با ماشین‌های سنگین تخریب شد. در هنگام تخریب قبر رضاشاه، نماینده‌ای از دفتر رئیس جمهور وقت (بنی صدر) از خلخالی خواسته بود که از تخریب این محل خودداری کند، زیرا قرار است به یک موزه جنایی در این مکان تبدیل شود؛ اما خلخالی به این روند ادامه دارد و با توجه به شدت تنفر از رژیم پهلوی در آن مقطع، عمده فضای رسانه‌ای نیز از اقدام خلخالی حمایت می‌کرد.

با این حال، طبق روایت افراد حاضر، پس از نبش قبر، هیچ اثری از جنازه رضاخان پیدا نشد. در واقع، با فرار محمدرضا پهلوی از ایران، شایعه شد که استخوان‌های رضا پهلوی از ایران خارج شده است. در این سال‌ها، دو روایت جدی در این زمینه مطرح شد که با توجه به دیگر شواهد، به نظر می‌رسید نزدیک به واقعیت باشد.

بر اساس یکی از این روایت‌ها استخوان‌های رضا پهلوی به مصر منتقل و دفن شده و بنا به روایت دیگر، استخوان‌ها در لس آنجلس و در یک مقبره خانوادگی به امانت گذاشته شده است. هیچ یک از این دو روایت توسط بازماندگان پهلوی‌ها تأیید نشد و آنها تأکید می‌کردند جنازه هنوز در ایران است. مدتی پیش یک مومیایی نزدیک شهرری پیدا شد که بسیاری تاکید داشتند همان جنازه رضا شاه بوده است، با این وجود، حتی این روایت هم هرگز تایید نهایی نشد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • Hassan
    0

    سلام،چرا دیکتاتور ها ، را به عنوان رهبران جهان معرفی می کنید، کسانی که در قلب مردم جایگاهی ندارند، دیکتاتورند و فقط رهبر امیال نفسانی خودشانند.

  • کاربر ناشناس
    0

    امیدواریم آقایان درس عبرت بگیرند

  • skandary
    0

    بن لادنی که آمریکایی ها معرفی کردن یعنی رهبر القاعده و عامل اصلی حمله به برج های یهودی نشین و متحد طالبان افغانستان باید گفت هویتش واقعی نبود و بیشتر شخصیتی ساخته برنامه های سازمان سیا و غربیان بود. بن لان مذکور درست شد تا از شدت گرایش جوانان غربی به اسلام بکاهد و یک درگیری داخلی در بین مسلمانان ایجاد کند و 11 سپتامبر را بعنوان دستاویز و بهانه غرب برای تعدی و شرار علیه مسلمانان بیافرینند .وووووو این بن لادن بقول محمود اصلا نبود و نیامد و نرفت. چرا که هیچ کس به جرات نمی تواند بگوید بن لادن را دیده و با او برخورد یا گفتگو یانشستی و.... داشته.امریکا خودش بن لادن مذکور را آورد خودش رشدش داد و خودش کشتش و در آب انداختندش تا کسی مدعی شناختن نباشد و جسمش خوراک کوسه ها بشود.گویند کوسه ها از اون روز دیگر ریش می گذارند و شارب می تراشند. چراکه با بن لادن ژن مشترک پیدا کرده اند. اما بن لادن حقیقی شاهزاده سعودی و پیمانکار راه و ساختمان بدنیا آمده و زندگی کرده و همسر و فرزندانش هم وجود دارند و اما به خاطر اینکه غرب می خواست بن لادن11 سپتامبر را بسازد نیاز بود بن لادن راه و ساختمان ناگهان از اوایل 21 دیگر ناپدید شود. از این رو امروز کسی بنام بن لادن بصورت رسمی زندگی نمی کند.و یانکی ها ندعهستند. بن لادن القاعده همنان بن لادن راه و ساختمان است که یانکی ها اورا کشتند و در دریا انداختند. امروز یا فردا یانکی ها اعلام خواهند کرد که در استان دیرالزور سوریه هنگام عبور از رود خانه و رفتن به سمت دیگر رو د کسی که بعنوان ابوبکر البغدادی و رهبر خود خوانده و خوناشام و ددمنش و تجاوز گر گروه وحشی و وحشت زا و تروریستی داعش یا یقول خودشان دولت اسلامی عراق و شام نامیده می شده مورد اثابت مین ضد نفر قرار گرفته و سپس مین ضد تان که به مین اولی وصل بود منفجر شده و سپس موشک aleksandr روسها که با حسگر حرارتی خود رد مین ضد تانک را زده و نقطه مورد نظر را با شعاع300متر با آتش داغ خاکستر و ذوب و سپس پودر کردهو جسد بغدادی ومواد خاک و سنگ و ترکشهای مین هم پودر شده و قاطی هواشده.و...... البته شاید داستانش با داستان مذکور فرق کند اما اصلش یکیه آخر کار البغدادی مردن در تنهایی و ناشناسی و غربت و ناپدید شدن جنازه اش می باشد.

  • ابوبكر
    0

    خدايا هركس به مردمش ظلم مي كنند نابودش كن وپول بيت ا لمال دركشور ديگر خرج مي كنند نابودش كن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟