محکومیت امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو از سوی جامعه وعاظ انقلابی/ این سند خلاف مبانی اسلام و منطق قرآن وهویت ایرانی است

جامعه وعاظ انقلابی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو آن را خلاف مبانی اسلام و منطق قرآن و هویت ایرانی اعلام کردند.

محکومیت امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو از سوی جامعه وعاظ انقلابی/ این سند خلاف مبانی اسلام و منطق قرآن وهویت ایرانی است
در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و استقرار این حکومت دینی که آرمان انبیاء و اولیاء الهی است، بنا بر فرموده امام راحل عظیم الشان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، حاصل خون هزاران شهید راست‌قامت تاریخ است و بر اساس تفکر جهاد و شهادت، ملت بزرگوار ایران، همواره و در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، نه‌تنها درخشش داشته ، که در کنار نورافشانی جهانی‌اش، توانسته است دست مستکبران و خنّاثان را از غرض‌ورزی‌های علمی و عملی کوتاه کند.
در ادامه بیانیه ذکر شده است: اما باکمال تأسف اکنون‌که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری قرارگرفته‌ایم، خبری سراسر غصه و درد را از لسان مبارک رهبری معظم و مقتدر انقلاب شنیدیم، که مایه تأسف و تأثر برای همگان بود، و نشان از نبود توجه لازم به مبحث ""جهاد کبیر"" و نفوذناپذیری در قبال دشمن است. به‌منظور آگاهی اقشار مختلف جامعه از طرح استکباری 2030 یونسکو نکاتی تقدیم می‌گردد:
1. از خصوصیات ذاتی نظام سلطه، به رسمیت نشناختن هیچ حقی برای ملت‌ها و تمدن‌های گوناگون در استقلال فکری و فرهنگی است. مستکبران و به‌تبع مجموعه‌های به‌اصطلاح بین‌الملل تحت نفوذ آن‌ها، به دنبال ایجاد فرهنگ ابتذال و اندیشه اومانیستی با محوریت تقدس زدایی هستند.این جزء مهم‌ترین قواعد لاینفک مدرنیته است. وظیفه‌ی هر انسانِ آزاده، ایرانیِ باشرف و مسلمانِ باغیرت است که، در برابر هجمه مستکبرانه‌ی نهادهای تحلیل‌گر شیاطین جهانی، مخالفت و مقابله کنند. روشن است که سستی در این امر ناشی از بی‌هویتیِ ملّی ، بی‌اعتقادیِ ایمانی است.
2. بدیهی است که منتسبان به اسلام عزیز و نظام مقدس اسلامی در این عرصه تکلیف روشنی دارند، و باید با اقدام و حضور پویا و هوشمندانه در عرصه‌های بین‌المللی حاضر شوند.امّا ظاهراً به هر دلیلی انگیزه و عزت لازم در این زمینه وجود نداشته است، و متأسفانه یک بی‌توجهی و غفلت همه‌گیر،رهبری معظم را گله‌مند کرده است، بااین‌حال انتظار طبیعی از مسئول نظام اسلامی تبیین و دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی و اصول حقّه‌ آن است. نماینده‌ جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی نماینده‌ی اسلام است و نه تروریست حقوق‌بگیر.
3. بدتر از امضای سند خلاف مبانی اسلام و منطق قرآن و هویت ایرانی ما،اجرای مخفیانه و بی سروصدای آن است. اگر از این غصه بمیریم جای ملامت نیست که عده‌ای نان‌خور حکومت اسلامی، حکم نسخ احکام شریعت مقدسه را بافرهنگ معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی، ابلاغ کنند. سختی تحمل این امر زمانی بیشتر است که این حرکت در دوران عزت و شکوه انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی آن در جهان و ضعف بارز نظام سلطه در همه‌ عرصه‌ها در مقابل عظمت نظام اسلامی است. این موازنه به اعتراف خود دشمنان رقم خورده است.
4. از کسانی که مظاهر اجتماعی و سیاسی و روش زندگی خصوصی آن‌ها حاکی از سکولاریسمِ دینی است و متدین به اسلام آمریکایی هستند، انتظاری بیش از این نیست امّا، انتظار به‌حق مؤمنین از مسئولان و نهادهای اصیل نظام اسلامی، بیداری و هوشیاری در برابر نفوذ دشمن در جنبه‌های مختلف است. اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به موضوعی در این درجه‌ اهمیت که مأموریت ذاتی این نهاد است، هوشیار و منسجم نبوده جای تعجب دارد، البته باید گفت:در مناسبات، این سند تحول ما بوده است که با زحمت زبدگان و فرهیختگان تنظیم گردیده و به‌حق سرمایه جامعی درزمینهٔ آموزش و تربیت بوده است، و در خیلی از کشورها به‌عنوان یک گوهر ارزنده از آن استفاده‌شده است.خدمات بسیار زیادی که درزمینهٔ آموزش و مبارزه با بی‌سوادی تحیر جهانیان را برانگیخته است.
در پایان به‌عنوان خادمان شریعت و انقلاب در جلسات و محافل دینی، ضمن تعزیت به خدمت ملّت غیور ایران و خانواده معظم شهیدان و به‌ویژه محضر رهبر فرزانه انقلاب که به‌عنوان دیدبان بیدار اسلام و حصن ملّت مسلمان بازهم خود به میدان آمده و سد مکاید دشمنان شده‌اند اعلام می‌داریم، شاکر جلوه‌های داعیانه معظم له هستیم و همچون سربازانی جان‌برکف پیگیر خواسته‌ها و اوامر ایشان، تا وصول تام به نتیجه هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها