اعطای سبدغذایی به 3000 کودک دچار سوءتغذیه در همدان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: سه هزار کودک کمتر از پنج سال دچار سوءتغذیه با سرانه ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال با هماهنگی مراکز بهداشتی از این نهاد سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

اعطای سبدغذایی به 3000 کودک دچار سوءتغذیه در همدان

جعفر هاشمی به منظور تبیین برنامه‌های امسال با کارکنان حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد در استان دیدار و اظهار کرد: کمیته امداد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تأمین لوازم بهداشتی، پرداخت فرانشیز، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان، رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه اجتماعی را از بـرنامه‌های اصلـی این حوزه قرار داده است.

وی با بیان اینکه 47 هزار و 355 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: 26 هزار و 346 نفر از مددجویان استان در روستا زندگی و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد استفاده می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا کنون 237 میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان ارائه شده است، عنوان کرد: بیش از 26 میلیارد و 696 میلیون ریال برای کودکان کمتر از پنج سال دچار سوءتغذیه هزینه شده است که در این زمینه سه هزار کودک کمتر از پنج سال با سرانه ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال با هماهنگی مراکز بهداشتی از این نهاد سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده استان همدان به پرداخت بیش از 57 میلیارد و 764 میلیون ریال در سرفصل بیمه خدمات درمانی ویژه مددجویان دارای کارت بیمه کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 22 هزار و 244 نفر از مزایای بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی از دیگر خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان است، تصریح کرد: بابت حق بیمه زنان سرپرست بیش از 114 میلیارد و 410 میلیون ریال به شعب تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

هاشمی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند با حمایت و همکاری خیران، مردم نیکوکار و مسئولان ادارات و بازدید از خانواده‌های مددجویان، مشکلات جامعه هدف را بررسی و تا حد امکان رفع کند، یادآور شد: هم‌اکنون 340 بیمار نگهداری در منزل، 141 بیمار خاص و 424 بیمار صعب‌العلاج از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند که پرونده‌های ویژه برای آنان تشکیل شده و در اولویت کمک‌ها و مساعدت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها