ایران به ۳۰ هزار تخت بیمارستانی خصوصی برای ۱۰ سال آینده نیاز دارد‌

ایران به ۳۰ هزار تخت بیمارستانی خصوصی برای ۱۰ سال آینده نیاز دارد‌

قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان خیریه امید در ارومیه اظهار کرد: در این وضعیت سیاست‌زده کشور کشور که هر کسی به دنبال رفع مشکلات خود است بیمارستان امید توسط انجمن خیریه امید احداث شده ‌و وزارت بهداشت نیز از این بیمارستان حمایت‌های لازم را می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: 15 هزار تخت خصوصی در کشور داریم و از کل 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور تعداد 85 هزار مربوط به وزارت بهداشت، 15 هزار عدد تخت مربوط به بخش خصوصی و مابقی مربوط به بخش عمومی به اصطلاح غیر‌دولتی که شامل تامین اجتماعی و بانک ها، نیروهای مسلح و دیگر ارگان‌ها می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه 30 هزار تخت بیمارستانی خصوصی برای 10 سال آینده نیاز است، گفت: ‌مجلس باید تسهیلات زیادی و یا معافیت‌هایی برای سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت قائل شود تا حضور بخش خصوصی را بیشتر شاهد باشیم.

وی افزود: در آذربایجان‌ غربی کارهای خوبی صورت گرفته ‌و بالغ بر 500 پروژه شروع شده است است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: آذربایجان غربی از قدیم توسعه یافته بود چرا که که نخستین دانشکده طب کشور در این استان بوده ‌که انتظار داریم شاخص‌های سلامت در آذربایجان غربی بیشتر نسبت به سایر استان‌های کشور به جای کمتر شدن بیشتر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها