طرح روستای " بدون بیکار" در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‎شود

طرح روستای " بدون بیکار" در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‎شود

داریوش مظفر عصر امروز در همایش استانی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران استان برگزار شده بود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت در حوزه سلامت، آبرسانی به روستاها، گازرسانی، برق‌رسانی و حمایت از تولیدات کشاورزی نگاه ویژه‌ای نسبت به جامعه روستائی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید حدود 71 درصد از مطالبات دهیاران استان پرداخت شد، عنوان کرد: در سال 94 حدود 9 میلیارد تومان و در سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان اعتبار تخصیص یافت.

مظفر با بیان اینکه در دوره گذشته شوراها تنها 3 دهیار زن در استان وجود داشت، بیان کرد: اکنون 26 دهیار زن در استان وجود دارد و این مسئله ناشی از توجه دولت به نقش زنان در عرصه مدیریت روستایی است.

وی افزود: بیش از 114 دستگاه خدماتی و عمرانی در این دولت در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفت که شاهد رشد 45 درصدی در این حوزه بودیم.

مظفر از انعقاد تفاهم نامه دفتر امور روستایی با بانک‌های استان خبر داد و گفت: در تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید منعقد شد در سال 96 طرح روستای بدون بیکار در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سینا به دهیاری‌های استان پرداخت شد، گفت: در آینده نزدیک شعبه دیگری از بانک سینا در مرکز استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها