کودک کارتن‌خواب در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

کودک کارتن‌خواب در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پدیده کودک کار یک آسیب اجتماعی است اظهار داشت: متاسفانه به تبع سایر استان‌ها شاهد این پدیده مذموم در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کودکان کار چهره زشت و نامطلوبی به شهر بخشیده‌اند، عنوان کرد: برخی از کودکان کار از اهالی استان هستند و بعضی با شروع فصل تابستان در این استان حضور پیدا کرده و به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی فقر خانواده، عدم توانایی کاری پدر، سرپرستی مادر و یا دلایل سود کاری را از جمله عوامل این فعالیت‌ها دانست و افزود: تکدی گری پیش زمینه بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی است و اگر بخواهیم ریشه برخی مشکلات خشکانده شود لازم است ابتدا تکدی گری را حل کنیم.

میرمحمدی عنوان کرد: در کنار همه اقداماتی که لازم است در مبارزه با این پدیده صورت گیرد به فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف هم نیازمندیم که در این راستا برنامه‌ریزی اصولی و منطقی ضروری است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جوان، تصریح کرد: جوانان نقش مهمی در توسعه علمی کشور دارند و توجه به مسایل پرورشی این نسل در کنار مسایل آموزشی می‌تواند جوانان را به عنصر مطلوب تری در جامعه تبدیل کرده و از بروز بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها