نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی برگزار شد

نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی برگزار شد

عباس لامعی ظهر امروز در نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: برای نخستین بار به میزبانی بیرجند جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات دانش‌آموزان مدارس عشایری از 8 شهرستان زیرکوه، درمیان، دستگردان، قاین، خوسف، نهبندان سرایان شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی 180 دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های متوسطه اول و دوم شرکت کردند که مرحله کشوری این مسابقات مردادماه امسال به میزبانی خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الاحجج برگزار می‌شود.

لامعی افزود: از تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مساقبقات درمجموع 4 تیم از خراسان جنوبی به صورت دوره متوسطه اول و 2 تیم از دوره متوسط دوم به مرحله کشوری جشنواره بازی‌های بومی محلی راه پیدا می‌کنند.

وی ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین دانش آموزان عشایری و فراهم کردن زمینه همبستگی و تعامل را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی از طریق بازی و ورزش، تقویت دوستی‌ها و تقویت هویت ملی و منطقه‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های طناب کشی، لب پر بازی، هفت سنگ در سالن ورزشی شهید شهپر بیرجند به مدت دو روز برگزارمی‌شود گفت: بیش از 500 معلم سلامت و دبیر تربیت بدنی در مدارس خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

لامعی افزود: در سال تحصیلی امسال بیش از 350 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر لوازم ورزشی مدارس و اماکن ورزشی خراسان جنوبی توسط آموزش و پرورش استان هزینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها