حمایت دستگاه قضایی از فعالان فضای مجازی

مرکز کنترل جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی در خصوص انتشار مطالبی در کانال‌ها و دیگر فضاهای مجازی هشدار داد.

حمایت دستگاه قضایی از فعالان فضای مجازی

معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در فضای مجازی:

هیچ مرجعی حق ندارد فعالان فضای مجازی و مدیران کانالها و گروهها و سایتها را وادار به انتشار مطلبی نماید و فقط مراجع قضایی و دادستانی کل کشور (کمیته تعیین مصادیی مجرمانه) حق دارند طبق قانون دستور حذف مطالب مجرمانه را از مجاری رسمی صادر نمایند.
بدیهی است مسئولیت انتشار مطالب منعکس شده از ناحیه افرادی که خود را منتسب به مراجع قانونی اعلام کنند، در صورتی که کذب باشد یا منتهی به جوسازی شود و به هر دلیل مجرمانه شناخته شود، با منتشر کننده است و انتشار مطلب ناشی از اجبار شفاهی و تلفنی افراد مسئول بر فرض اثبات آن، نافی مسئولیت منتشرکننده نیست. لذا با اطمینان از اینکه اجرای این دستورات غیر قانونی هیچ گونه مسئولیتی برای آنان ایجاد نخواهد کرد، در انتشار مطالب مسئولیت قانونی خود را مدنظر داشته باشند.
ضمنا دستگاه قضایی در این زمینه پشتیبان فعالان فضای مجازی است و در راستای ایجاد امنیت روانی برای این قشر و جلوگیری از درخواستهای قانونی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
جاویدنیا از فعالان این فضا در استان درخواست کرد، هر گونه درخواست غیرقانونی را از طریق گانلهای ارتباطی مرکز واکنش سریع به این معاونت منعکس نمایند تا اقدام قانونی لازم انجام شود.

منبع: مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای خراسان رضوی

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها