۱۸۳ تن اقلام امدادی میان سیل‌زدگان استان آذربایجان غربی توزیع شد

۱۸۳ تن اقلام امدادی میان سیل‌زدگان استان آذربایجان غربی توزیع شد

حسن محمودی اصل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد این جمعیت در امدادرسانی به سیل‌زدگان آذربایجان غربی اظهار کرد: اساساً جمعیت هلال احمر مکلف است به مدت 72 ساعت در مناطق نیازمند به مأموریت های امدادی حضور داشته باشد و امورات بعد از آن به سایر دستگاه‌های تکلیفی مربوط است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: با این حال نیروهای امدادی این نهاد تا 9 روز در مناطق سیل‌زده حضور داشته و به کمک آسیب دیدگان شتافتند.

وی افزود: در سیل اخیر در 4 شهر آذربایجان غربی 72 روستا آسیب دید و 10 روستا نیز که عملاً تخریب شد که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار بازسازی آنها به سرعت آغاز شده و در حال انجام است.

محمودی اصل گفت: کنترل روانی مردم در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله بر عهده هلال احمر است با این حال 80 درصد از مردم مناطق سیل زده استان در سیل اخیر از عملکرد هلال احمر آذربایجان غربی ابراز رضایت کردند.

وی افزود: در بحران سیل اخیر در آذربایجان غربی به دلیل پیش بینی آن و انجام اقدامات پیشگیرانه حجم خسارتها در آذربایجان غربی به رغم گستردگی سیل کمتر بود در حالیکه در میزان سیل استان ما به نسبت آذربایجان شرقی گستردگی و وضعیت خطرناک‌تری داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 183 تن اقلام امدادی به ارزش 16 میلیارد ریال میان سیل زدگان آذربایجان غربی توزیع شد.

وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی در شهرهای جنوب آذربایجان غربی، اجرای طرح پیمان، اهدا خون از سوی کارکنان، حضور در نماز جمعه، اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات، ارائه خدمات رایگان از سوی پزشکان همکار و خیر از جمله فعالیت‌هایی است که در ایام پیش رو به مناسبت هفته جهانی هلال احمر انجام می‌شود.

محمودی اصل گفت: متأسفانه به دلیل پر آب بودن رودخانه گدار اشنویه هنوز جستجوها برای یافتن نوجوان 11 ساله مفقود شده به نتیجه نرسیده با این حال جستجوها ادامه دارد.

وی اظهار کرد: روند احداث ساختمان ستاد مرکزی هلال احمر در میدان جهاد ارومیه با شدت و سرعت در حال پیگیری و انجام است و به احتمال زیاد در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها