35 غار ناشناخته در همدان وجود دارد

35 غار ناشناخته در همدان وجود دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: 35 غار ناشناخته در این استان وجود دارد که به خوبی معرفی نشده اند.
محمدرضا محمدی امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح های مشارکت جوامع در حفاظت از محیط زیست منطقه خانگرمز تویسرکان، بر ضرورت کاستن فشار وارده بر طبیعت با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تاکید کرد.
وی افزود: هم اینک معیشت مردم از حوزه کشاورزی تامین می شود که این فرایند منجر به برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی و پیامدهای جبران ناپذیر ناشی از آن شده است.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب به عرصه محیط زیست و منابع خدادادی باید از معیشت های جایگزین از جمله پرداختن به ظرفیت گردشگری بهره گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: استان همدان دارای زیرساخت های گمنام و مغفول مانده در حوزه گردشگری است که برای نمونه می توان وجود 35 غار ناشناخته را ذکر کرد.
محمدی تاکید کرد: استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی برای توسعه کشاورزی را نمی توان توسعه پایدار نامید بلکه برای دستیابی به توسعه پایدار در کنار کمک به معیشت مردم باید به موضوع اکوتوریسم توجه داشت.
وی گفت: منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان یکی از مناطق شناخته شده و با اهمیت استان است که برای حفظ آن تلاش های زیادی صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: به منظور اجرای سند فرابخشی محیط زیست تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.
محمدی اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه آشنا کردن دانش آموزان با مسائل زیست محیطی در اولویت قرار گرفته و طرح یک ساعت با محیط بان در 69 مدرسه حاشیه محیط زیست اجرایی می شود.

منبع: ایرنا

14

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها