آینده شغلی زبان‌های برنامه‌نویسی / رایانه ها در آینده به چه زبانی سخن می گویند؟

پایتون و جاوا اسکریپت میتوانند بهترین گزینه‌ها برای برنامه‌نویسان نوپا باشد

آینده شغلی زبان‌های برنامه‌نویسی / رایانه ها در آینده به چه زبانی سخن می گویند؟

یکی از پرسش‌های همیشگی علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی این است که کدام‌یک از زبان‌های برنامه‌نویسی، آینده شغلی مناسب‌تری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. پاسخ این پرسش با بررسی روند حرکتی دنیای فناوری قابل پیش‌بینی است.

پایتون هرچند ساده‌ترین زبان برنامه‌نویسی است، اما یک زبان بسیار پیشرفته و کاربردی محسوب می‌شود. بازی‌ها و برنامه‌های موبایل، طراحی وب‌سایت، سیستم‌های محاسباتی پیشرفته، بازی‌های پیشرفته کامپیوتری و حتی سیستم‌های مخابراتی، همه و همه از پایتون در بخش‌های مختلف موردنیاز خود استفاده می‌کنند.

شاید تصور کنید که با این حجم از نیاز بازار به برنامه‌نویس حرفه‌ای پایتون، آینده شغلی مناسبی را می‌توان در ده سال آینده برای این زبان برنامه‌نویسی پیش‌بینی کرد. بااین‌حال این موضوع باید در نظر گرفته شود که هرچند پایتون از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری اولیه است، اما مفاهیم پیچیده‌تر آن به سال‌ها آموزش و تلاش حرفه‌ای نیازمند است.

بعد از پایتون یادگیری جاوا اسکریپت را می‌توان بهترین گزینه پیش‌روی برنامه‌نویس‌های نوپا دانست. این زبان برنامه‌نویسی با سرعتی بسیار بالا در حال پیشرفت است و در انواع مختلف از محصولات و برنامه‌های تحت وب و حتی خارج از وب، استفاده می‌شود. سینتکس ساده و قابل‌لمس بودن این زبان برنامه‌نویسی از بهترین دلایل انتخاب این زبان برای مسیر شغلی کاربر است. هرچند باید در نظر گرفته شود که یادگیری طراحی وب‌سایت از پیش‌نیاز‌های استفاده از جاوا اسکریپت است.

زبان‌های برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی، جاوا، سی‌پلاس‌پلاس، گو و سوئیفت نیز بازار داخلی و بین‌المللی مناسبی دارند و تخصص در هرکدام از آن‌ها می‌تواند آینده شغلی فرد را تامین کند. این موضوع باید در نظر گرفته شود که انتخاب یک زبان برای پیشرفت شغلی کافی نیست، بلکه یادگیری کامل زبان‌های برنامه‌نویسی در کنار داشتن خلاقیت کاری، تعیین‌کننده میزان دریافتی برنامه‌نویس است.

یک برنامه‌نویس متخصص و خلاق، حتی با تخصص در زبان‌های برنامه‌نویسی کم‌کاربرد نیز می‌تواند شغل مناسب خود را پیدا کند. درواقع بسیاری از برنامه‌نویس‌های قدیمی هنوز هم با استفاده از زبان‌های کهنه برنامه‌نویسی، درآمدی مناسب را کسب می‌کنند.

منبع: برترین‌ها

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها