تلاش برای به ظهور رساندن اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه قرار گیرد

تلاش برای به ظهور رساندن اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه قرار گیرد

محمود زمانی‌قمی در مراسم بزرگداشت روز معلم که در سالن ستارگان اراک برگزار شد با اشاره به روز معلم اظهار داشت: امیدوارم که برای به ظهور رساندن اندیشه‌های این فقیه برجسته و فیلسوف بزرگ تلاش کنیم و بهترین ستایش از مقام معلم این است که این اسوه بزرگ را مورد تجلیل قرار دهیم و راه و رسم آن بزرگوار را در صحن جامعه جاری کنیم.

وی افزود: اندیشه‌های نورانی آن مرد بسیار بالا و کارساز است برای مثال در کتاب "پیرامون انقلاب اسلامی" این شهید والامقام پیرامون آزادی اندیشه و مسیر حراست و حفاظت درست از انقلاب تابناک اسلامی و مبانی دینی آن مطلبی آمده که به شرح خاطره‌ای از خود استاد پرداخته شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در این مطلب شهید مطهری نقل می‌کند قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه تهران تدریس می‌کردند، عنصری مدام به تبلیغ و ترویج بی‌خدایی می‌پرداخته و سعی داشته که دانشجویان را از مسیر توحید و خداپرستی جدا کند.

زمانی‌قمی بیان کرد: در این مطلب شهید مطهری فرموده، بنده دیدم که ادامه این وضعیت منطقی نیست و به همین منظور نامه‌ای را به رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران فرستادم و تقاضا کردم استادی را که معتقد به بی‌خدایی است و می‌تواند کمونیسم را تدریس کند دعوت کند، بنده هم برای سخنرانی حاضر می‌شوم با این شرط که دانشجویان هم پای صحبت‌های دو نفر بنشینند و بگذارید که خودشان قضاوت کنند.

وی ادامه داد: استاد مطهری در اینجا می‌گوید به رئیس دانشکده الهیات گفتم مطمئن باشید فطرت پاک انسان‌ها به‌طور حتم در این مسیر توحید و راه درست را انتخاب می‌کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: چون این کتاب در کوران انقلاب نوشته شده و به چاپ رسیده و همین‌طور پس از انقلاب هم تجدید چاپ شده راه حفاظت از اصول و محکمات انقلاب اسلامی هم همین مطلب است که باید نظرات به دقت بیان شود و انتخاب منطقی انجام شود و ما نباید واهمه‌ای از طرح مسائل داشته باشیم.

زمانی‌قمی اضافه کرد: این فضایی است که شاید دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما تشنه این منطق و فضا باشند، وقتی می‌گوییم طرح مسائل، مفهومش این نیست که هر مسئله‌ای را که طرح می‌شود درست، منطقی و موافق دین می‌دانیم، هرگز چنین تصوری از این گفته‌ها نیست و نباید باشد.

وی اضافه کرد: بلکه معتقد هستیم که انسان به‌صورت فطری درست انتخاب می‌کند و فطرتی الهی و پاک دارد و باید مسیر دقیق و منطقی را پیش ببریم و در این مسیر نباید نگران باشیم که سلایق مختلف نظراتشان را طرح کنند و اگر این نظرات طرح شود خدای ناکرده مبانی دین و انقلاب کنار می‌رود که هرگز این گونه نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها