نامزدهای انتخاباتی از مسموم کردن فضای مجازی بپرهیزند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری گفت: نامزدهای انتخاباتی نسبت به اقداماتی همچون تبلیغات زودهنگام و مسموم کردن فضای مجازی حساس و از انجام آن پرهیز کنند.

نامزدهای انتخاباتی از مسموم کردن فضای مجازی بپرهیزند

اردشیر نوریان با اشاره به نام‌نویسی چهار هزار و 720نفر داوطلب شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: از این تعداد داوطلب یک هزار و یک نفر داوطلب شوراهای شهر و سه هزار و 719 نفر داوطلب شوراهای روستا بودند.

وی افزود: تعداد خانم‌های ثبت نام کننده 201 نفر و آقایان چهار هزار و 519 نفر بوده است.

نوریان بیان کرد: میزان تحصیلات افراد شرکت کننده به ترتیب دو هزار و 425 نفر سواد خواندن و نوشتن، 755 نفر دیپلم، 299 نفر کاردانی، 973 نفر کارشناسی، 231 نفر کارشناسی ارشد، 11 نفر دکتری و 26 نفر تحصیلات حوزوی بودند.

وی خاطرنشان کرد: 828 نفر از افراد ثبت نام کننده در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گذشته نیز عضو شورا بوده‌اند و سه هزار 892 نفر سابقه عضویت در شورا را نداشتند.

نوریان با اشاره به اینکه یک هزار و 507 نفر از داوطلبان زیر 35 سال بودند، تصریح کرد: چهار هزار و 481نفر از افراد ثبت نام شده توسط هیات‌های اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: هماهنگی لازم میان هیات‌های نظارت بر انتخابات، فرمانداران، ستاد انتخابات استان و سایر عوامل اجرایی مربوطه، انجام شده است.

وی اظهار کرد: 32 پرونده شکایت به نتیجه رد صلاحیت تشکیل و مدارک و مستندات کافی جمع‌آوری و در هفته آتی با حضور سه نماینده مجلس اعتراضات بررسی و نتیجه نهایی در تاریخ 17 اردیبهشت‌ماه جاری اعلام خواهد شد.

نوریان ادامه داد: هیچ سلیقه‌ای در نتایج صلاحیت افراد اعمال نمی‌شود و مبنی بر مُر قانون روند ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به وجود خلل در قانون انتخابات در خصوص شبکه‌های مجازی، افزود: با هماهنگی صورت گرفته این موضوع مورد بررسی و اقدامات لازم انجام شد.

نوریان گفت: نامزدهای انتخاباتی نسبت به اقداماتی همچون تبلیغات زودهنگام و مسموم کردن فضای مجازی حساس و از انجام آن پرهیز کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس تاکید کرد: طبق قانون هیات عالی نظارت بر انتخابات، مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی است.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها