راز پلید عکاسی از اتاق های یک هتل در مشهد / کارمند اخراجی اعتراف کرد

دستگیری کارمند اخراجی که ده‌ها مسافر را در خیابان‌های مشهد سرگردان کرد.

راز پلید عکاسی از اتاق های یک هتل در مشهد / کارمند اخراجی اعتراف کرد

به گزارش مشهد فوری ، مسافرت یکی از شیرین ترین خاطرات افراد است. سفری که شیرینی اش می تواند راه دشوار زندگی را در فصول دیگر سال هموار سازد و کیفیت زندگی را بالا ببرد. اما گاهی اتفاقات ناخوشایندی در طول سفر رخ می دهد که می تواند این شیرینی را به تلخی بکشاند و تمام شادی ها را به غصه و خشم تبدیل کند، مانند 28 مسافری که پس از رزرو هتل در مشهد، تن به مسافرت دادند اما با درهای بسته این هتل و یک کلاهبرداری شیادانه رو‌به‌رو شدند.

این پرونده با اعلام شکایت یکی از هتل داران مشهدی در مرکز پلیس فتای خراسان رضوی به جریان افتاد. او درباره ماجرایی که برایش مشکلات زیادی به بار آورده بود به کارشناسان این پلیس تخصصی گفت: « چند وقتی است که افرادی از استان ها و شهرهای مختلف کشور، با وسایل و زن و بچه به هتل ما می آیند و مدعی هستند که از قبل اتاق رزرو کرده اند، اما چنین رزروی در دفاتر ما اصلا ثبت نشده و هیچ هماهنگی ای صورت نگرفته است. این موضوع موجب بروز تنش هایی شده که اعتبار و آبروی من و مجموعه ام را زیر سؤال برده است.»

با ثبت شکایت هتل دار مشهدی، کارشناسان با طرح این سؤال که مسافران چگونه اقدام به رزرو هتل می کنند؟ موضوع را از این فرد پرسیدند که شاکی اعلام کرد: « وقتی از مسافران می پرسیم چه کسی برای شما اتاق رزرو کرده، همه می گویند که در فضای مجازی آگهی رزرو را دیده اند و بعد از هماهنگی تلگرامی مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کرده اند. این در حالی است که اصلا ما هیچ تبلیغاتی در فضای مجازی و حتی رسانه ها نداریم.»

آغازی برای حل یک معما

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در جریان پرونده قرار گرفت و با توجه به این رفتارهای شیادانه که به کاهش اعتماد مسافران به مراکز اقامتی و سرگردانی آن ها در مشهد منجر می شد، بلافاصله تیمی تخصصی از کارشناسان پلیس فتا را مأمور رسیدگی فوری به پرونده کرد.

کارشناسان تحقیقات خود را با بررسی اظهارات چند مسافر که به این هتل آمده بودند و در دام نامرئی یک کلاهبردار اسیر شده بودند، آغاز کردند. این مسافران در برابر پرسش های کارشناسان اعلام کردند در فضای مجازی با یک آگهی روبه‌رو شده اند که آگهی دهنده با ادعای اقامت ارزان قیمت تصاویر و اطلاعات هتلی در مشهد را منتشر کرده بود. آن ها پس از هماهنگی تلگرامی با این فرد اطلاعات دقیق تری همچون نام مدیران هتل و امکانات خاص آن به دست آورده و مطمئن شده اند که او یکی از مسئولان این واحد اقامتی است، ازاین رو برای رزرو مبالغی بین 250تا 300هزار تومان به حساب این فرد واریز کرده اند.

پای یک کارمند اخراجی در میان بود

با همکاری مسئولان این واحد اقامتی خیلی زود سر و کله یک کارمند اخراجی در پرونده پیدا شد. بر اساس آنچه شاکیان اعلام کردند، فردی که در پشت صحنه این شیادی قرار داشت، یکی از کارکنان پیشین این مجموعه اقامتی بود که به علت اهمال کاری، بی مسئولیتی و... از کار اخراج شده بود.

با مشخص شدن هویت مرد جوان تحقیقات پلیسی برای شناسایی متهم که ردپایش در استان های مختلف دیده می شد، آغاز شد. ردزنی آخرین آنتن دهی خط تلفن همراه متهم در نهایت مأموران را به یکی از استان های مرکزی کشور کشاند و مأموران با شناسایی محل اختفای او موضوع را به همکاران خود در پلیس فتای استان مورد نظر اعلام کردند.

در ادامه متهم بیست ونه ساله غافل از اینکه پلیس در یک قدمی اوست، در مخفیگاهش دستگیر شد و با توجه به شکایت فرد هتل دار متهم به مشهد انتقال یافت. با حضور متهم در مرکز پلیس فتای خراسان رضوی و آغاز بررسی های تخصصی به دستور مقام قضایی، جوان بیست ونه ساله که راهی برای کتمان حقیقت پیش رو نمی دید به جرمش اعتراف کرد.

متهم جوان در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد: « چند وقتی در هتل شاکی در مشهد مشغول به کار بودم که مرا بیرون کرد. چون مشهدی نبودم به شهر خودم برگشتم. من اطلاعات زیادی از این هتل داشتم و تصاویری نیز از آن توی گوشی ام بود. این فکر ناگهانی به ذهنم رسید و با دادن وجوهی به کانال های تلگرامی پر بازدید، تصاویری از این هتل را منتشر کردم و با وعده اقامت ارزان قیمت، افراد را فریب دادم. با اطلاعات خاصی که از هتل داشتم، افراد فریب حرف هایم را می خوردند. به بهانه رزرو اتاق مبالغی بین 250تا 300 هزار تومان درخواست می کردم و بعد از واریز، دیگر نمی دانم چه اتفاقی برای افراد می افتاد. فکر نمی کردم کسی بتواند پیدایم کند.»

شناسایی 28 شاکی

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تاکنون 28نفر از افرادی که به حساب این فرد مبلغی واریز کرده اند شناسایی شده اند و تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

سرهنگ جهانشیری در ادامه راهکارهایی برای پیشگیری از چنین کلاهبرداری هایی ارائه و بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که این قبیل خدمات برای رزرو مراکز اقامتی را حتما از طریق سایت هایی که دارای مجوزهای قانونی هستند تهیه کنند و به هیچ وجه به تبلیغ های فضای مجازی توجهی نکنند، قبل از رزرو می توانند تلفنی صحت موضوع را از مرکز اقامتی جویا شوند. البته این موضوع صرفا برای رزرو هتل و مراکز اقامتی نیست، خرید بلیت هواپیما، دریافت ویزا و... نیز از دیگر مواد مشابهی هستند که شیادان با سوءاستفاده از آن اقدام به کلاهبرداری می کنند.

منبع: رکنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها