حواس‌پرت‌ها با این 8 روش قدرت حافظه‌تان را چند برابر کنید

تا می‌توانید مطالعه کنید. هیچ کاری به اندازه مطالعه عملکرد حافظ شما را قوی نمی‌کند. آنچه می‌خوانید و به ذهن سپرده می‌شود، منبعی برای انرژی هرچه بیشتر مغز است و تاثیر زیادی هم در رشد فکری و فرهنگی شما دارد. در ادامه راهکارهایی کاربردی برای حواس‌پرت‌ها داریم.

حواس‌پرت‌ها با این 8 روش قدرت حافظه‌تان را چند برابر کنید
حواس پرتی و ضعف حافظه یکی از مشکلاتی است که همه ما در محیط کار یا منزل دچارش می‌شویم. مسیرطولانی را به سمت محل کار طی می‌کنیم و یادمان می‌آید وسیله‌ٔ مهمی را جا گذاشته‌ایم. در کارهای روزانه به سختی می‌توانیم تمرکز کنیم و خیلی از اسامی یا مکان‌ها را به یاد نمی‌آوریم. شاید همه‌ٔ اینها از نتایج زندگی مدرن، تغذیه نامناسب و کم شدن فعالیت‌های فکری و اتکای بیش از اندازه به وسایل الکترونیکی هوشمند باشد، یا مشکلات دیگری که در سیستم مغزی به وجود آمده است. اگر ضعف حافظه و حواس پرتی به صورت دایمی و نگران کننده‌ای شما را آزار می‌دهد، علائم اولیه را فورا شناسایی کرده و روند بیماری را کنترل کنید.
قدرت حافظه خود را چند برابر کنید

۱. به جای یادداشت کردن بهتر است اطلاعات را در حافظه خودتان ذخیره کنید. به صورت روزانه چند لغت به زبان خارجی و معنی فارسی آن را حفظ کنید. در مورد اطلاعاتی که به خاطر می‌سپارید، مطالعه داشته باشید.
۲. استعمال دخانیات را کنار بگذارید. سیگار کشیدن علاوه بر مضرات بسیار برای جسم و دستگاه تنفسی تاثیر به سزایی در زوال عقل و کم شدن حافظ دارد. نیکوتین سمی سیگار وقتی وارد مغز می‌شود. قدرت سلول های مغز را کاهش داده به پیری زودرس آن‌ها خواهد انجامید.
۳. اگر اضافه وزن دارید حتما با رژیم غذایی مناسب و ورزش به وزن متناسب خود برسید. اضافه وزن و چربی اشباع شده مانع رسیدن خون به مغز و عملکرد صحیح آن می‌شود.
۴. تا می‌توانید مطالعه کنید. هیچ کاری به اندازه مطالعه عملکرد حافظ شما را قوی نمی‌کند. آنچه می‌خوانید و به ذهن سپرده می‌شود، منبعی برای انرژی هرچه بیشتر مغز است و تاثیر زیادی هم در رشد فکری و فرهنگی شما دارد.
۵. بیماری‌های جسمی مانند قندخون، عملکرد مغز را مختل می‌کند و به صورت غیرمستقیم در کاهش توانایی حافظ نقش دارد. بهبود سلامتی جسم به ذهن انسان را قوی‌تر و تمرکز را بیشتر می‌کند.
۶. استرس و نگرانی و حفظ آرامش روانی در شرایط مختلف یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از کاهش عملکرد حافظ و عدم تمرکز است. هر چه کمتر درگیر استرس باشید، ذهن فعال‌تری خواهید داشت.
۷. مغز انسان به طور طبیعی در سنین ۳۰ یا ۴۰ سالگی شروع به کوچک‌تر شدن می‌کند. اما شما می‌توانید از طریق آموزش و یادگیری اندازه مغز خود را افزایش داده و آن را بزرگتر کنید. با مطالعه و یادگیری مطالب و مهارت‌های جدید و یا افزایش تعداد دوستانتان تحریکات مغزی بهتری داشته باشید.
۸. مصرف ویتامینB۱۲ علاوه بر حفظ سلامت جسم به بهبود عملکرد مغز و حافظ کمک می‌کند. افت ویتامین B۱۲ باعث تحلیل رفتن و کوچک شدن اندازه مغز و در نهایت آتروفی (تحلیل رفتن) مغز می‌شود. برای پیشگیری از این عارضه بهترین اقدام مصرف منظم مکمل B۱۲ است.
مواد غذایی مفید برای کاهش ضعف حافظه و بهبود تمرکز حواس
تغذیه سالم و استفاده مداوم از میوه‌ها، سبزیجات و منابع سرشار از آنتی اکسیدان‌ها یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از پیری زودرس سلول‌های مغزی، زوال عقل و آلزایمر است. از جمله مواد غذایی‌ای که می‌توانید در وعده‌های روزانه از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید شما را در کاهش ضعف حافظه و حواس پرتی یاری می‌رسانند، این مواد هستند:
۱. زرده تخم مرغ
۲. سیب زمینی: که یکی از منابع غنی ویتامین B۶ به شمار می‌آید
۳. انواع قارچ
۴. شکلات تلخ
۵. ماست کم چرب
۶. گیلاس
۷. سبزیجات تازه به ویژه: بروکلی، اسفناج، كلم پیچ یا کلم کاله، برگ چغندر و تمامی سبزیجاتی که حاوی ویتامین‌های گروه B و منیزیوم هستند.

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها