اعتیاد سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد می‌کند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: اعتیاد سالانه حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد می‌کند.

اعتیاد سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد می‌کند

«تقی نصیری» در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به فعالیت دو نوع کمپ در حوزه ترک اعتیاد، اظهار کرد: یکی از این کمپ‌ها کمپ ماده ۱۵ یا همان مراکز اقامتی میان‌مدت است که فرد معتاد به طور داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به آنجا مراجعه می‌کند و کمپ دیگر کمپ اجباری است که اغلب معتادان متجاهر با حکم مقام قضایی در این مکان برای ترک اعتیاد نگه‌داری می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که داشتن شغل یکی از فاکتورهایی است که زمینه عدم بازگشت فرد معتاد به چرخه اعتیاد را فراهم می‌کند، تصریح کرد: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای باید بر حسب نیازسنجی صورت گرفته و قابلیت اشتغال‌زایی داشته باشد و استعدادهای فرد نیز در این آموزش‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با تأکید بر این‌که اداره کار نیز باید همکاری لازم را با مراکز فنی و حرفه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: همه اقداماتی که در حوزه اعتیاد صورت می‌گیرد باید به‌صورت زنجیروار به هم مرتبط باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به این‌که اعتیاد سالانه حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال به جامعه ما خسارت وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: با این مبلغ می‌توان کارخانه‌های بسیاری ایجاد کرد تا جوانان زیادی صاحب شغل شوند.

این مسئول با تأکید بر این‌که صیانت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد باید ساماندهی شود، اظهار کرد: خیرین باید در حوزه آموزش‌های عمومی و کمک به بهبود افراد معتاد وارد صحنه شوند.

نصیری با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه، تصریح کرد: جامعه باید به فریاد کسانی که در این آسیب خود کوچک‌ترین نقشی نداشته‌اند از جمله فرزندان افراد معتاد که بیشترین آسیب را از اعتیاد والدین خود می‌بینند، برسد، از این‌رو باید در این حوزه به صورت جدی و حساب شده وارد عمل شد.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها