نیاز به 1400 دستگاه کامیون برای حمل چغندر تولیدی خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش سطح زیر کشت محصول چغندر قند به 10 هزار و 200 هکتار خبر داد.

نیاز به 1400 دستگاه کامیون برای حمل چغندر تولیدی خوزستان

محمد قاسمی ‌نژاد اظهار کرد: در سال‌های 92 و 933 با توجه به ضرورت ورود این محصول به چرخه تناوب زراعی و اصلاح الگوی کشت، چغندرقند مجدداً احیا و سطح کشت آن با 2 هزار و 100 هکتار شروع شد .

وی افزود: با توجه به مزیت اقتصادی که چغندرقند داشت، خیلی سریع مورد استقبال کشاورزان در سال‌های اخیر قرار گرفت تا جایی که امروز سطح زیر کشت این محصول به 10 هزار و 200هکتار رسیده است .

قاسمی ‌نژاد با اشاره به سطح قابل برداشت در سال جاری بیان کرد: امسال سطح زیر کشت ما 10 هزار و 200 هکتار است و پیش بینی ما برداشت 750 هزار تن محصول چغندر است که ممکن است این میزان افزایش یابد .

وی عنوان کرد: برای این محصول با کارخانجات قند اصفهان ، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، همدان و قزوین قرارداد بسته‌ایم که این محصول را خریداری کنند .

قاسمی نژاد با اشاره به دغدغه چغندرکاران در خصوص فساد پذیر بودن محصول و نیاز به وجود خودرو و حمل سریع به سمت کارخانجات تولیدی تصریح کرد: مسیرهای که این کامیون‌های باید طی کنند، حدود 6 تا 10 ساعت از مزرعه تا کارخانه است و در کل در فصل برداشت این محصول به 1400 دستگاه کامیون نیاز داریم .

وی در خصوص اهمیت چغندرقند بیان کرد: این محصول برای حفظ حاصلخیزی خاک و کاهش شدید عوامل زیان‌رسان مانند علف‌های هرز، آفات، بیماری و به عنوان تقویت اراضی کشاورزی کاربرد دارد .

قاسمی نژاد افزود: محصول چغندرقند بالانس تولید ما است چون اگر این محصول نباشد کشاورزان برای تناوب زراعی سراغ سبزی و صیفی می‌روند و اگر کشت سبزی و صیفی افزایش پیدا کند، عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و در سال‌های اخیر نیز مشاهده شده که گوجه، خیار و سبزی به دلیل افزایش کشت روی دست کشاورز ماند.

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها