ویزیت روزانه 1000 بیمار در بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد

ویزیت روزانه 1000 بیمار در بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد

رییس بیمارستان خاتم الانبیا مشهد گفت: به طور میانگین روزانه 1000 بیمار در این بیمارستان ویزیت شده و 100 بیمار جراحی می‌شوند.

اکبر درخشان امروز 10 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همایش بین‌المللی تازه‌های جراحی آب مروارید سوم تا پنجم خردادماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: کاتاراکت یا آب مروارید شایع‌ترین بیماری چشمی است که در سنین بالا بروز می‌کند به طوری که سالانه 1000 عمل جراحی آب مروارید در این بیمارستان انجام می‌شود.

درخشان خاطرنشان کرد: سالانه 152 هزار نفر به درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد برای دریافت خدمات چشم پزشکی مراجعه می‌کنند، تعداد مراجعه‌کننده به اورژانس چشم پزشکی بیمارستان خاتم‌الانبیاء 100 هزار نفر در سال است.

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد با بیان اینکه سالانه 39 هزار عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می‌شود، عنوان کرد: در این همایش علاوه بر چشم پزشکان ایرانی، متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک نیز حضور دارند.

دکتر محمدرضا صداقت، رئیس انجمن چشم پزشکان خراسان در ادامه این جلسه، تصریح کرد: یکی از بیشترین عمل‌های جراحی در حوزه چشم پزشکی عمل جراحی آب مروارید است که در ایران انجام می‌شود و کیفیت این عمل در ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.

وی افزود: آب مروارید یکی از بیماری‌های چشمی است که با افزایش سن ایجاد می‌شود و در اثر کدورت عدسی چشم ایجاد می‌شود که اگر عمل نشود موجب افت دید فرد می‌شود.

این پزشک فوق تخصص جراحی چشم یادآور شد: بیماری آب مروارید از سن 45 سالگی آغاز می‌شود و به طور معمول در سنین 60 سال بیمار نیاز به عمل جراحی دارد.

صداقت اضافه کرد: عمل جراحی آب مروارید به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می‌شود که طول مدت بستری بیمار برای این عمل جراحی حدود 6 ساعت به طول می‌انجامد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها