اجازه هنجارشکنی در انتخابات را نمی‌دهیم

اجازه هنجارشکنی در انتخابات را نمی‌دهیم

یونس اسدی مقدم عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که در محل فرمانداری برگزارشد، با اشاره به مفاد قانون و شرایط تبلیغات انتخاباتی و آیین‌نامه‌های ابلاغی به کاندیداهای عضویت در شوراهای اسلامی شهرو روستا اظهار داشت: با کسانی که بخواهند اقدام به هنجارشکنی در تبلیغات انتخاباتی و استفاده از تصاویر مغایر با قانون کنند، به شدت برخورد کرده و اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: انتخابات امانت بزرگی است که برعهده مسئولان اجرایی و نظارتی گذاشته شده و یکی از ارکان مردم‌سالاری دینی در کشور، انتخابات است که دستگاه قضایی ناظر بر اجرای صحیح آن و مسئول برخورد با تخلفات انتخاباتی است.

دادستان اسلامشهر تأکید کرد: در راستای کاهش جرائم انتخاباتی و پیشگیری از وقوع جرم، کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان اسلامشهر تشکیل و برای تصریح در روند رسیدگی به تخلفات و پرونده‌های جرائم انتخاباتی، شعب ویژه در دستگاه قضایی شهرستان ایجاد شده که در کوتاه‌ترین زمان با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

اسدی با بیان تدوین منشور اخلاق انتخاباتی گفت: به منظور آموزش کاندیداها و طرفداران آنها و جلوگیری از وقوع جرائم تبلیغاتی، منشور اخلاقی انتخابات تدوین شده و به زودی در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری فضای مجازی در عرصه انتخابات‌ تصریح کرد: کلیه فعالیت کاندیداها در فضای مجازی رصد می‌شود و با اقدامات مغایر با قانون برخورد می‌شود.

دادستان اسلامشهر با تاکید بر به نقش رسانه‌ها در ارائه آموزش‌های لازم و تبیین تخلفات انتخاباتی در سطح جامعه، بیان کرد: هرگونه سیاه‌نمائی علیه کشور، نظام و دولت، ایجاد اختلافات قومی، انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه نامزدهای انتخاباتی، استفاده غیرمجاز از سایت‌ها و موسسات دولتی له یا علیه یک کاندیدا، انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک و ترغیب افراد به خرید و فروش آراء و استفاده ابزاری از اشخاص برای تبلیغ در انتخابات ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

اسدی با بیان موارد تخلفات انتخاباتی که در قانون انتخابات آمده، عنوان کرد:کاندیداهای انتخابات شوراها می‌توانند، بر اساس آئین‌نامه‌های ابلاغ شده و در زمان قانونی به تبلیغات بپردازند و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات له و یا علیه کاندیدی ممنون بوده و با متخلین برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خواهان برگزاری انتخابات سالم و به دور از بروز هرگونه تنش و تخلفی هستیم و با کسانی که بخواهند به هر نحوی در روند برگزاری انتخابات مرتکب تخلفی شوند، به شدت برخورد کرده و از آرای شهرندان صیانت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها