همایش ستاد جوانان روحانی؛

خاتمی : اصولگرایان نشان دادند توان معرفی کاندیدایی در شان ریاست‌ جمهوری را ندارند

خاتمی گفت: جناح به اصطلاح اصولگرای ما آنچنان از هم پاشیده که حتی توان معرفی یک کاندیدای در شان ریاست جمهوری ندارند.

خاتمی : اصولگرایان نشان دادند توان معرفی کاندیدایی در شان ریاست‌ جمهوری را ندارند

محمدرضا خاتمی در همایشی که به همت ستاد جوانان روحانی در سالن همایش‌های اریکه ایرانیان برگزار شد با بیان اینکه مایه افتخار من است که در جمع شما عزیزان که سرتاپا شور و شعور هستید حاضر شدم، گفت: آنچه اتفاق افتاده با کمال تاسف نبودن رقیب در این انتخابات است. ما به عنوان یک جریان سیاسی مایل هستیم در برابر ما رقبای توانمند و قدری باشند که قدرت انتخاب و شور انتخابات بالا برود و راهی برای آبادانی فراهم شود، اما جناح به اصطلاح اصولگرای ما آنچنان از هم پاشیده که حتی توان معرفی یک کاندیدای در شان ریاست جمهوری ندارند.

او افزود: ما شاهد هستیم کسانی وارد عرصه انتخابات شدند که مهمترین سابقه آنها شکست در انتخابات و حتی عدم یک روز سیاست‌ورزی و اداره امور کشور است. درست است در تبلیغات خود به روحانی و جهانگیری اتهام سنتی بودن سیاست‌ورزی می‌زنند اما شما بگویید در کدام کشوری کسی که نه یک بار بلکه دو بار شکست می‌خورد باز وارد عرصه رقابت می‌شود؟ البته بعید نیست که با این از هم پاشیدگی جناح اصولگرا در ۱۴۰۰ هم باز شاهد حضور همین چهره‌ها باشیم.

خاتمی یادآور شد: ما اینجا هستیم نه برای اینکه نگران انتخابات ریاست جمهوری باشیم. خدا را شکر هم عملکرد رییس جمهور هم توانمندی آنها در دفاع از خود به گونه‌ای ست که آرای انبوه ملت را جذب می‌کنند اما این جمع فرصتی است که ما با آرمان‌های اصلاحات تجدید عهد کنیم. جناب آقای روحانی این جمع که برشی از جامعه ایران است با اراده قوی خود سه هفته دیگر شما را برای دور دوم انتخابات خواهد کرد اما آقای روحانی را در دور دوم چطور می‌خواهیم؟

او ادامه داد: ما روحانی را می‌خواهیم که مثل همیشه راست بگوید و از ریا بپرهیزد و حقایق را با مردم در میان بگذارد در برخورد با موانعی که برایش ایجاد می‌کنند قاطع باشد و مردم را محرم‌ترین‌ها بداند. ما روحانی را می‌خواهیم که مثل چهار سال گذشته از هیچ رسانه و خبرنگاری شکایت نکند. به گونه‌ای باشد که نظامی‌ها را به پادگان‌ها برگرداند .

خاتمی افزود: ما از روحانی می‌خواهیم همان گونه که در سیاست خارجی اصلاح روابط با جهان را رویکرد خود قرار داد و برجام را به سرانجام رساند، در سیاست‌های منطقه‌ای خود آنچه امروز در سوریه و عراق و افغانستان و یمن و کشورهای هم جوار می‌گذرد اراده کند و امور را تحت نظر دیپلماسی کشور یعنی وزارت خارجه در آورد.

او با اشاره به اینکه ما یک دوران هشت ساله تاریکی را تجربه کردیم، گفت: نهال اصلاحات و نهادهای مدنی هشت ساله که در دوران خاتمی پا گرفتند به غایت سرکوب شد اما در دوران چهار ساله روحانی شاهد شکل گیری تحزب و تقویت نهادهای مدنی و صنفی بودیم اما این کافی نیست ما از روحانی می‌خواهیم برای پیشرفت ایران و تقویت مشارکت مردم تقویت تحزب و جامعه مدنی را وجهه خود قرار دهد و فضای مجازی را از دست تطاول دیوان و ددان خارج کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: علی رغم قدم‌های خوب در دانشگاه‌ها هنوز سایه نهادهای امنیتی بر سر دانشگاه گسترده است و دانشجویان ما که نه تنها پشتوانه اصلی اصلاحات‌اند بلکه موتور توسعه ایران هستند باید این امکان را داشته باشند تا نقش عالی خود را در امور کشور ایفا کنند ما در عرصه مشارکت همه شهروندان ایرانی با زبان‌ها و مذاهب مختلف هنوز دچار اشکالات اساسی و فراوان هستیم و از روحانی می‌خواهیم فرصت‌ها را برابر برای همه ایرانیان فراهم کند.

او تاکید کرد:‌ ما از روحانی می‌خواهیم فراتر از شعار، جایگاه زنان و جوانان را در عرصه مدیریت‌های کلان کشور فراهم کند و با بهانه‌های نداشتن تجربه و تخصص این نسل آینده ایران را از عرصه کنار نگذارد. روحانی در سال ۹۲ شعارهایی داد که در بسیاری موفق بود. ما می‌دانیم چه موانعی بر سر راه او بود آن چه امروز در همه تجمعاتی نظیر این دیده می شود تنها تاکیدی بر این شعارهاست. اگر روحانی شعار رفع حصر را داد ما موانع را می‌دانیم و قدردان پیگیری‌ها و تلاش‌های ایشان هستیم اما آقای روحانی! شما نماینده اکثریت ایران هستید شما صدای این ملت درون حاکمیت هستید و باید با اقدامی قاطع و صدایی رسا بازتاب‌دهنده این خواست ملی درون حاکمیت باشید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اگر ما خواستار رفع حصر هستیم، به خاطر این است که ما می‌خواهیم کدورت‌ها کنار گذاشته شود و با انسجام و وحدت توان کشور برای سازندگی به کار گرفته شود. همه اینها با انتخاب مدیران شایسته و توانمند و شجاع و متخصص امکان‌پذیر است که اسیر ملاحظات درون ساخت قدرت نشوند. همه این‌ها برای این است که ایرانی آباد و سرافراز داشته باشیم و فساد ریشه‌کن شود بدانید دوستان امروز جمع شدیم نه برای اینکه ۲۹ اردیبهشت کار کنیم از امروز برای چهار سال آینده و تداوم دولت اصلاحات برای هشت سال بعد آن رقم می‌خورد آن قدر حجم خرابی‌ها زیاد است که نه یک دولت چهارساله بلکه دولت شانزده ساله برای رفع خرابی‌ها لازم است.

او با تاکید بر اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری نگرانی نداریم بلکه باید به انتخابات شوراها هم دقت کنیم، گفت: انتخابات شورا باید از لحاظ مشارکت مردم در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد باید در شهری مثل تهران ۲۱+۱ را انتخاب می‌کنیم من از دو نهاد تقاضا می‌کنم به خواسته‌های مردم توجه کنید. برادران و خواهرانی که وزیر و وکیل بودید جا را برای نسل جدید باز کنید برای چهره‌های شاید گمنام ولی توانمند. توصیه دوم به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است که بکوشید نوآوری داشته باشید و چهره‌هایی پاک‌دست را انتخاب کنید که بعد از چهار سال شاهد نباشیم که شهرداری باز تاریک‌خانه‌ای برای تخلف باشد.

منبع: ایلنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها