"روحانی" برای بیکاری کردستان کار خاصی انجام نداد/مشکلات کردستان با ۴ مجوز مطبوعاتی برطرف نمی‌شود

"روحانی" برای بیکاری کردستان کار خاصی انجام نداد/مشکلات کردستان با ۴ مجوز مطبوعاتی برطرف نمی‌شود

جلیل مهدی‌ عراقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به سفر روحانی در پنجم فروردین ماه به استان کردستان اظهار داشت: در سفر روحانی به کردستان مقرر شد کریدور شمال به جنوب کشور 80 تا 90 درصد پیشرفت داشته باشد که عملاً هیچ کدام از آنها تحقق پیدا نکرد.

وی با اشاره به آمار بیکاری در استان کردستان گفت: نرخ بیکاری در کردستان در زمان سرکار آمدن دولت روحانی حدود 33 درصد بود اما هم‌اکنون بیش از 40 درصد بوده و این نشان می‌دهد که کار خاصی انجام نگرفته است.

رئیس ستاد انتخاباتی " مصطفی میرسلیم" در استان کردستان با اشاره به ایجاد طرح منطقه آزاد مریوان-بانه، تصریح کرد: در مورد مناطق آزاد تجاری کار خاصی انجام نشده و فقط در انتخابات از این طرح به عنوان شکار استفاده کردند و مدیریت‌ها در این دولت فقط در راستای تقسیم پست در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکل مردم استان کردستان انتخاب سفیر و مجوز 4 مطبوعات از سوی دولت یازدهم نیست، گفت: مشکل استان کردستان «بیکاری، اشتغال و ازدواج جوانان» است.

عراقی افزود: مردم کردستان نیاز به اشتغالزایی دارند و براساس بررسی‌هایی که نسبت به چهار سال قبل انجام شده سن ازدواج بالاتر رفته است.

وی در مورد برنامه‌های "میرسلیم" دوزادهمین کاندیدای ریاست جمهوری در استان کردستان اظهار کرد: کاندیدای ما در استان‌هایی همچون کردستان که فرصت اشتغالزایی بسیار زیاد است بهترین فکر کرده که در این استان کارهای تولیدی انجام شود.

رئیس ستاد انتخاباتی " مصطفی میرسلیم" در استان کردستان گفت: در استان کردستان به دلایل مختلف سرمایه‌گذار کم است اما دولت "میرسلیم" خود را موظف می‌داند که اگر در انتخابات پیروز شود نسبت به ایجاد کارخانجات برای حل مشکل اشتغال جوانان کردستانی اقدام و در کنار آن نیروهای متخصص را تربیت کند.

وی گفت: تاکنون هیچ دولت حزبی سرکار نبوده است اگر دولت حزب سرکار بود حزب در مقابل وعده‌هایی که داده مسئولیت داشت اما من به شما قول می‌دهم که اگر " میرسلیم" در این انتخابات پیروز شود حزب برنامه‌های خود را ابلاغ می‌کند در مقابل برنامه‌ها نیز مسئول است.

رئیس ستاد انتخاباتی " مصطفی میرسلیم" در استان کردستان خاطر نشان کرد: تعدادی از اعضای حزب کارهای اقتصادی می‌کنند اما طبق قانون حزب نمی‌تواند فعالیت اقتصادی انجام دهند بنابراین تاکنون حزب موتلفه اسلامی در هیچ قسمتی مسئولیت نداشته و نمی‌تواند در این رابطه برای استان سرمایه‌گذار جذب کند اما در دولت "میرسلیم" قطعاً قول می‌دهیم که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب می‌کنیم.

ویگفت: دولت یازدهم با شعار اعتدال سرکار آمد اما از دولت اعتدال در کردستان خبری نیست و حتی بنده از استاندار کردستان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار خواهش کردم که مناظره کنند و اگر شما بگویید دولت اعتدال در کردستان هست من باز هم خواهم گفت که وجود ندارد.

عراقی با انتقاد از برخی مدیران استان کردستان افزود: چرا مدیران باید خودشان در جریان‌های سیاسی انتخاباتی حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: بنده یکی از منتقدین سرسخت دولت احمدی‌نژاد بودم و اکنون هم از دولت یازدهم به شدت انتقاد می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها