هتاکی به ساحت امامان معصوم پذیرفتنی نیست

هتاکی به ساحت امامان معصوم پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با توصیه همگان به رعایت تقوا فرا خواند و اظهار داشت: تقوا انسان را سعادتمند می‌کند.

وی با تبریک فرار رسیدن ماه شعبان و ایام میلاد امامان بزرگوار گفت: ماه شعبان از جمله ماه‌های با فضیلتی است که برای آن آداب و اعمال فراوانی وارد شده است.

امام جمعه دهلران با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار تصریح کرد: پاسداران در دفاع از ارزش‌های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی دارند تا جایی که امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: دشمنان 37 سال است که می‌خواهند به نظام ما آسیب وارد کنند اما به برکت نیروهای مسلح مقتدر از جمله سپاه پاسداران که امروز به تجهیزات روز دفاعی هم مجهز است همواره زمین گیر شده‌اند و هیچ‌گاه نخواهند توانست به مقصود خود دست یابند زیرا این نیروهای ارزشی که بر بستر دین و معنویت در حال دفاع از اسلام هستند اجازه هیچ تحرکی را به آنها نخواهند داد.

سید موسوی همچنین با تبریک میلاد امام سجاد (ع) و ابالفضل العباس اظهار داشت: روز میلاد قمر بنی هاشم به نام روز جانباز نام‌گذاری شده است تا همه قدردان جانبازان که جان عزیز خود را برای دفاع از دین داده‌اند باشیم.

وی افزود: جانبازان و خانواده‌های آنها دارای حق و حقوقی هستند که باید به آنها رسیدگی شود تا این شهیدان زنده از حیث موضوعاتی مانند هزینه‌های درمان, اشتغال و بسیاری موضوعات دیگر در تنگنا نباشند.

خطیب جمعه دهلران با ابراز تأسف و تأثر عمیق از هتاکی مجری برنامه یکی از نامزدهای انتخاباتی به ساحت مقدس امامان معصوم تصریح کرد: توهین به امامان که حریم خدا, محل فیض الهی, پایگاه خداوند و همچنین دلیل افتتاح و برچیده شدن دنیا هستند قبل قبول نیست و شرم آور است.

وی گفت: چرا باید یک شخص بی ادب و هتاک در چنین جلسه‌ای به ساحت امامان توهین کند و هیچ‌کس هم اعتراضی نمی‌کند و او را متوجه سخنش نکند و در کمال تعجب برای او کف نیز بزنند؟

حجت الاسلام وال مسلمین موسوی افزود: نباید فراموش کنیم که در دولت اصلاحات این‌چنین اهانت‌هایی به امامان باب شد و اعلام کردند حتی بر علیه خدا نیز می‌توان حرف زد و همچنین در آن زمان به قرآن, پیامبر (ص), سیدالشهدا و قیام ایشان اهانت شد.

وی ادامه داد: این موضوع دل همه دلسوزان اهل بیت, مراجع عظام تقلید و مردم را به درد آورده و موجب تا لم و تأثر فراوان همه اقشار شده است زیرا توهین به یک امام توهین به همه امامان است.

امام جمعه دهلران گفت: از دستگاه قضایی و نیروهای اداره کل اطلاعات استان ایلام به جد خواستاریم که این شخص بی ادب و هتاک را مورد تنبیه قرار داده و سر جای خود بنشانند و اقدام عملی عاجل انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه خطبه‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره و اظهار داشت: ایشان در این فرمایشات به همه نامزدهای انتخابات هشدار دادند که باید نگاهشان به نیروهای درون کشور باشد و به بیرون از کشور دل نبندند.

وی بیان کرد: امروز کشور ما دارای سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی است که با توجه و استفاده بهینه از آنان می‌توان بدون نیاز به خارج از کشور چرخ‌ها را به حرکت درآورد و البته عدم توجه نیز بیکاری, عدم استقلال و تعطیلی مراکز صنعتی و تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

سید موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: کتاب‌های این شهید بزرگ به فرموده امام راحل همه خواندنی است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شهادت این دانشمند بزرگ به نام روز معلم نام‌گذاری شده که نشان از اهمیت مقام معلم دارد بیان کرد: معلم بر جامعه و بر همه ما حق دارد و باید نسبت به رعایت حقوق آنها از جمله نگه‌داشتن حرمت معلمان کوشا بود.

امام جمعه دهلران با قدردانی از همه کارگران که چرخ‌های استقلال کشور را به گردش در می‌آورند گفت: مقام کارگر در آموزه‌های دینی بسیار والا است و در نظام ما نیز باید به آن توجه لازم داده شود که از جمله آنها پرداخت حق و حقوق کارگران است.

وی همچنین با گرامیداشت روز شوراها بیان کرد: شوراها می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی مردم شهر و روستا تأثیر زیادی داشته باشند که باید در این زمینه تلاش وافر داشته باشند.

خطیب جمعه دهلران در پایان ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز میر جاوه از دستگاه دیپلماسی کشور خواستار برخورد با عاملان این حادثه شد.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان به دره اظهار داشت: فردی که با توهین به ساحت امام هشتم شیعیان، وی را مرد حسابی خطاب می‌کند هیچ جایی در این استان ندارد.

وی گفت: امروز این صداها نه از رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه که از استان ولایتمدار و شیعه نشین ایلام بر می‌خیزد و همین امر اهمیت برخورد با این جریانات خزنده و هدف‌دار را دو چندان می‌کند. این حرکت تأسف برانگیز، زشت و موهن که در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها انجام شده همه استان ایلام را داغدار کرده است.

رئیس جمهور با فرد هتاک به امام هشتم برخورد قاطع کند

حجت الاسلام وال مسلمین روح الله ولد بیگی امام جمعه مهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: بودند کسانی که در دوران دولت اصلاحات دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و به خاطر همین به دنبال سست کردن پایه‌های دین برآمدند.

وی گفت: از رییس جمهور می‌خواهیم با مسئولان اهانت به امام هشتم که منصوب به ستاد انتخاباتیش هستند برخورد قاطع کند زیرا که ستاد انتخاباتی وی حرمت‌ها را زیر سؤال برد.

خطیب جمعه مهران تصریح کرد: اگر برخورد قاطعی توسط رییس جمهور انجام نشود آنچه در ذهن مردم تداعی پیدا می‌کند همان حرکتی است که دین را افیون ملت‌ها می‌دانند.

حجت الاسلام وال مسلمین ولدبیگی ادامه داد: به بهانه راه اندازی ستاد انتخاباتی رییس جمهور به ساحت مقدس امام هشتم توهین می‌شود اما مردم شیعه استان ایلام این افعال غیر اخلاقی را بر نمی‌تابند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز پاسدار گفت: پاسداران انقلاب اسلامی چون دژی محکم در برابر دشمنان ایستادگی کردند و در تمام زمینه‌ها و عرصه‌های اقتصادی فرهنگی علمی نظامی عمرانی سرآمد هستند.

در پایان این مراسم قطعنامه محکوم کردن توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) قرائت شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها