قالیباف:مشکل محیط زیست حل نشده بخاطر اینکه دائم می‌گویند این نمی‌شود پول نداریم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری گفت:این پدیده اخیر ریزگردها در خوزستان که مردم به آن ریزمرگ می‌گویند ریشه در مشکل مدیریت داشت مشکل محیط زیست حل نشده بخاطر اینکه دائم می‌گویند این نمی‌شود پول نداریم، آن نمی‌شود راهکار نیست. خب مردم چه بکنند.

قالیباف:مشکل محیط زیست حل نشده بخاطر اینکه دائم می‌گویند این نمی‌شود پول نداریم

به گزارش خبر فوری ، محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری به عنوان آخرین نفری که در جایگاه مناظره قرار گرفت در پاسخ به سوال که چه راهکار و برنامه موثری را در مقابله با چالش‌های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، پدیده ریزگردها دارید اظهارکرد: ما با دو مشکل مهم مواجهیم که یکی ریزگردهاست. این مساله در 3-4 استان بود که الان در 20 استان با آن مواجهیم.

وی افزود: واقعا خارج از مرزها چقدر سهم دارد در پدیده ریزگرد. بخش قابل توجه ان در مدیریت است.این پدیده اخیر ریزگردها در خوزستان که مردم به آن ریزمرگ می‌گویند ریشه در مشکل مدیریت داشت.مشکل محیط زیست حل نشده بخاطر اینکه دائم می‌گویند این نمی‌شود پول نداریم، آن نمی‌شود راهکار نیست. خب مردم چه بکنند.

جهانگیری درباره سخنان قالیباف اظهارکرد:بحث‌های زیست‌محیطی جز مهمترین مسائلی است که مردم درگیر آن هستند و دولت‌ها وظیفه دارند کار جدی انجام دهند.دولت محیط زیست مهمترین اقدام دولت یازدهم بود هم در زمینه دریاچه ارومیه و هم در زمینه بنزین پتروشیمی که به طور کامل آنرا حذف کردیم.در بیش از ۴۰ شهر بنزین یورو ۴ استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد:ریزگردها طبق مطالعات دقیق ۷۰ درصد منبع خارجی دارد و در گفتگوهای بین‌المللی پیگیر آن هستیم.

جهانگیری خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف ۱۲ سال شهردار تهران است چطور نتوانستید تفکیک زباله کنید.یشان فقط شهردار سازه و پروانه ساخت دادن است.شما طوری صحبت می‌کنید انگار مسئول کل عالم هستید. شما ما را متهم می‌کنید به مدیریت ۶۰ سال قبل. باید بپذیرید با روش‌های تند نظامی نمی‌توانید تهران را بگردانید.

رییسی درباره سخنان قالیباف اظهارکرد: مساله محیط زیست در قانون اسای ما جزو اصول است. ما هر جا بخواهیم کارخانه بزنیم باید ببینیم مساله زیست‌محیطی‌اش حل شده یا نه.من وقتی به آستان قدس رفتم گفتم حتی یک درخت هم نباید قطع بشود.
نباید در خوزستان و جاهای دیگر مردم دچار مشکل باشند.در حوزه محیط‌زیست می‌توان اشتغال‌زایی کرد.مدیریت آب حتما مساله ماست.

روحانی درباره سخنان قالیباف گفت:آقای قالیباف گفتند ما هوا را نباید از مردم بگیریم. خب در تهران چه کسی هوا را از مردم گرفته.من معتقد به 4 درصد و 96 درصد نیستم اما آقای قالیباف می‌خواهد جامعه فقیر و غنی شکل دهد؛ خب شما مجوز برج های بلند را چرا به آن 4 درصد می‌دهید. آن ساختمان 33 طبقه را به همان کسی دادید که 3.7 دهم میلیارد دلار از پول‌های مملکت را به غارت برد.تمام درختان صد ساله دارد قطع می‌شود.

میرسلیم خطاب به قالیباف گفت:چرا بیابان‌زایی افزایش یافته است و راه حل این مشکل چگونه و در چه بازه زمانی می‌تواند انجام شود و آیا کاری کوتاه‌مدت است و یا بلندمدت.به نظر شما دشت تهران ظرفیت پذیرش چه جمعیتی را به صورتی که کرامت انسانی حفظ شود، دارد و آیا تمرکز این جمعیت در تهران ایجاد مزاحمت برای ساکنین آن می‌کند یا خیر. آیا یکی از شعارهای اساسی رفع این مزاحمت استفاده از ترابری‌های عمومی است یا خیر. به نظر شما چه منابعی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو وجود دارد که نتوانسته جوابگوی نیازهای مردم تهران باشد.مشکل دیگر این است که استفاده بی‌رویه آب‌های سطحی و زیرزمینی برای کشور مشکلات بغرنجی را آفریده به صورتی که بسیاری از سفره‌های زیرزمینی بازگشت‌ناپذیر خواهد بود و حتی اگر نزولات آسمانی نیز افزایش یابد به حالت گذشته خود باز نخواهد گشت. چگونه می‌توانیم مشکل جنگل‌زدایی را حل کنیم و این سرقت‌هایی که از جنگل‌های ما صورت می‌گیرد و درخت‌هایی که از بین رفت چگونه می‌توان آنها را احیا کرد و آیا فکر نمی‌کنید خود همین احیای جنگل‌ها گامی برای ایجاد اشتغال در مناطق جنگلی ما است.

هاشمی‌طبا خطاب به قالیباف گفت:آقای قالیباف آیا در اجرای برنامه ششم اصرار در موازی عمل کردن است و یا حساسیت در حیات و زیستگاه ایران را در اولویت قرار می‌دهید؟

قالیباف در پایان خطاب به سایر نامزدها اظهارکرد: اینکه می‌گویم شما دولت ۴ درصدی است برای این است که در بین مردم نیستید. امروز افتخارشهرداری تهران این است که از زباله برق تولید می‌کنیم و بقیه کمپوست می‌شود.از اتاق‌هایتان دربیایید و بروید ببینید. امروز ۳۰۰ کیلومتر مترو ساختیم در صورتی که ۷۰ کیلومتر تحویل گرفتیم. اگر بحث بلندمرتبه سازی را می‌گویید این قانون دولت ۴ درصدی شماست ما فقط کار قانونی را می‌گوییم.بحث از صداقت و اخلاق شد. همه دیدند و شنیدند که جنابعالی گفتید ۱۰۰ روزه تحول اقتصادی می دهند. ببخشید چون خودتان گفتید می‌گویم اما شما غیر از عقل، صداقت هم ندارید.آقای روحانی از کسی که می‌گویید مفسد اقتصادی است تقدیر کردید و به او لوح دادید.افتخار دولت قبل این بود که به مستضعفان نگاه داشت و به استان ها بین مردم می‌رفت نه اینکه مثل شما دو ساعت برود جلسه بگذارد و برگردد.در تهران مشکل بلندمرتبه‌سازی است، در اراک و خوزستان و... مشکل چیست؟ مشکل ضعف مدیریت شماست.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها