جهانگیری:بیشترین نارضایتی مردم با آماری که گرفتیم از شهرداری است/ با برخورد گازانبری با مشکلات اجتماعی و کتک زدن دستفروشان و تشکیل گروه ضربت، مشکل حل نمی شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری گفت:در بحث ارباب رجوع بیشترین نارضایتی مردم با آماری که گرفتیم از شهرداری است.

جهانگیری:بیشترین نارضایتی مردم با آماری که گرفتیم از شهرداری است/ با برخورد گازانبری با مشکلات اجتماعی و کتک زدن دستفروشان و تشکیل گروه ضربت، مشکل حل نمی شود

به گزارش خبرفوری ،اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان پنجمین نفری که در جایگاه مناظره قرار گرفت در پاسخ به این سوال که باتوجه به عدم رضایت کافی ارباب رجوع در دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی، مهمترین برنامه دولت شما در افزایش کارایی دستگاه‌های اجرایی و کاهش بروکراسی اداری چه خواهد بود گفت: پیش‌نیاز هر توسعه‌ای افزایش سرمایه اجتماعی از قبیل اعتماد، امید و... است که اگر کاهش یابد منجر به بحران می‌شود. پ

وی افزود:دولت یازدم نگاه آمرانه، خشن و قضایی به مسائل اجتماعی را تغییر داد.در بحث ارباب رجوع بیشترین نارضایتی مردم با آماری که گرفتیم از شهرداری است.فردی که باید به اداره‌ای مراجعه می‌کند نسبت به حقوقش اگاهی داشته باشد که حقوق شهروندی برای همین است.دولت الکترونیک باید بطور کامل اجرا شود. مردم در خانه خود که نشسته‌اند باید بتوانند بخش قابل توجهی از خدمات را دریافت کنند.

رئیسی درباره سخنان جهانگیری گفت:در مورد نظام اداری که با حقوق مردم در ارتباط است آنچه در بین مردم می بینم و به عنوان کسی که ۱۰ سال در دستگاه قضا بودم، آسیب‌های زیادی در نظام اداری وجود دارد. دولت الکترونیک کاری که من گزارش دارم فقط ۱۵ درصد کار پیش رفته است.

وی افزود: ما نظام اداری را جز با شفافیت و جز با نقدپذیری نمی‌توانیم درست کنیم. باید مناقصه‌ها شفاف‌سازی شود. شرکت‌های دولتی نباید خانه خلوت ادارات شوند.باید ادارات دولتی منضبط شوند و سفرهای دولتی منضبط شوند.باید نظام اداری سالم شود.

هاشمی‌طبا درباره سخنان جهانگیری اظهارکرد:واقعیت این است که در مجموعه دستگاه‌های دولتی هم خدمت هست، سرگردانی مراجعین است.مدیران ما بعضا پنهان هستند و از آسانسورهای شخصی استفاده می‌کنند.

میرسلیم در نقد سخنان جهانگیری گفت: آقای جهانگیری شغل کارمندی یک شغل مقدس است انگیزه آن هم عشق به خدمت است نه کیسه دوختن. بفرمایید که چرا آزادی دسترسی به اطلاعات هنوز میسر نشده است چرا هنوز زیرمیزی گرفتن رواج دارد چرا با متخلفانی که از مزیت در اختیار داشتن اطلاعات به نفع خود استفاده کرده‌اند مقابله نشده است.

چرا هنوز کارمندان دولت برخی‌ها ابه کسب درآمد به امانت از سوی آنهاست می‌توانند سوء استفاده کنند. چرا باید کارمندان و مدیران دولت به امکانات نجومی دست یابند و باعث کاهش اطمینان به دولت شوند و بعد توجه قانونی برای آنها استفاده شود؟

روحانی، پس از اظهارات جهانگیری درباره میزان رضایت مردم از دستگاه‌های مختلف گفت:یکی از مسائل بسیار مهم، واگذار کردن امور غیرحاکمیتی به مردم است. باید در اداره کشور به مردم اعتماد کنیم و بخش خصوصی فعال شود. البته درباره بخش عمومیِ غیردولتی باید در جای خود بحث شود.

وی تصریح کرد:یکی از کارهایی که برخی رسانه‌ها انجام می‌دهند این است که با اتهامات ناروا و تخریب می‌خواهند بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند. یکی از مهترین موضوعات، شفاف شدن همه امور است. از جمله کارهای ما، ایجاد دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات است که این دولت گام‌های خوبی برای آن برداشته و دو مرحله را افتتاح کرده است.

قالیباف درپاسخ به جهانگیری اظهارکرد: کاش اخلاق را رعایت می کردید این از پدیده‌های عجیب است که بعنوان معاون رئیس جمهور نامزد شدید و آمدید و البته حق شهروندی شما هست و مردم باید قضاوت کنند و صداقت شما چند روز آینده روشن می شود
اگر دولت آمده گزارش کار بدهد درست گزارش دهید.بی صداقتی این هاست.

جهانگیری در پایان در پاسخ به سخنان دیگر نامزدها اظهارکرد:من در مسائل اجتماعی باید دوباره مطرح کنم که با برخوردهای گازانبری و امنیتی و با کتک زدن دستفروش‌ها مشکلی حل نمی‌شود و مشکل کشیده شود به شهرستان‌ها که مادر یک بچه از ماموران شهرداری سیلی بخورد که من وقتی دیدم انگار خودم سیلی خوردم.

وی افزود:اینکه آقای قالیباف می‌گوید چرا نامزد شدم نمی‌دانم از کجا این حق را به خودش می دهد که منی که از خودش سابقه بیشتری دارم اینگونه می‌گوید. نمی دانم شما و دوستان‌تان چرا ترسیدید.شما جراین اصلاح‌طلب را از تمام حقوق‌شان محروم کردید و من بعنوان نماینده اصلاح‌طلبی اینجا امده‌ام تا بگویم چه کردید با این جریان ریشه‌دارد.دولت‌های نهم و دهم با کشور و سرمایه‌های انسانی چه کرد؟ با آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری چه کردند.آقای رییس‌جمهور سابق مثل برخی از دوستان هی می‌گفت دو سالدیگر من بیکاری را ریشه‌کن می‌کنم و دو اسل بعد دوباره همان را می‌گفت انگار که حرف مرد یکی باشد.آقایان ریشه‌کن کردن بیکاری همینجوری نیست و راهکار دارد و باید با روش خودش پیش رفت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها