مناظره‌ها، اغراض سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری را رسوا می‌کند

مناظره‌ها، اغراض سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری را رسوا می‌کند

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای اداره کشور نیازمند مدیران بامهارت، کارآمد، با روحیه کار و تلاش و برنامه و راهبرد استراتژیک هستیم، نامزدهایی که با اغراض سیاسی به عرصه انتخابات پا گذاشته‌اند در مناظره‌ها و تبلیغات ماهیت واقعی خود را نشان خواهند داد.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: هر قدر اخلاق انتخاباتی و اخلاق دینی و ایرانی توسط نامزدها در رقابت‌های انتخاباتی رعایت شود امکان ارائه برنامه‌های شفاف محیاتر و انتخاب مردم بهتر و راحت‌تر انجام خواهد شد و گل‌آلود و غیر شفاف کردن فضای انتخابات تنها به نفع نامزدهای غیراصلح و فرصت‌طلب است. طرح مباحث غیراولویت‌دار و حاشیه‌ای آن هم در فضای غیراخلاقی به هیچ عنوان در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. فرق مردم‌سالاری دینی با دمکراسی غرب رعایت اخلاق اسلامی و انسانی است.

وی ادامه داد: اگر اصول اخلاقی در سیاست رعایت شود آن وقت می‌توان ادعا کرد نظام مردم‌سالاری مبتنی بر آموزه‌های دینی داریم در غیر این صورت از معیارهای رفتاری غرب در رقابت‌های انتخاباتی تبعیت شده است. رقابت انتخاباتی ترامپ و کلینتون نشان داد که بسیاری از مبانی اخلاقی چطور فدای رقابت‌های انتخاباتی شد. در نظام مردم‌سالار دینی اصل بر رعایت «اخلاق» است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شعارهای اعلام شده نامزدهای انتخابات قابل اجرا باشد باید در قالب برنامه و زمان‌بندی معین به جامعه اطلاع‌رسانی شود. مردم به نامزدهایی رای می‌دهند که عُرضه حل چالش‌های کشور را بهتر از سایر نامزدها داشته باشند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس خطاب به مردم توصیه کرد: مردم نباید به سیاست‌مداران فرصت‌طلبی که شعارهای پوپولیستی و عوام‌فریب می‌دهند، توجه کنند. افکار عمومی باید با فکر کردن روی کار و عملکرد گذشته نامزدها، بررسی کنند که آنان در مسئولیت فعلی و گذشته خود چه منافعی برای مردم ایجاد کردند و چه کاستی‌ها و مفاسدی را سبب شدند. ملت نباید اجازه ارتقاء چنین افرادی در بدنه حاکمیت را بدهند.

وی در تبیین آثار منفی بداخلاقی‌های انتخاباتی، گفت: بداخلاقی نامزدهای انتخابات، اعتماد عمومی که سرمایه اجتماعی است را به مخاطره می‌اندازد و نرخ مشارکت سیاسی را کم می‌کند. هرچند که سیاه‌نمایی منافع کوتاه مدتی را برای برخی نامزدها به دنبال خواهد داشت اما در بلند مدت به نفع مردم و نظام نیست.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات اگر می‌خواهند نقدی داشته باشند باید منصفانه نقادی کنند به عبارت بهتر نقاط قوت و ضعف رقبا را به صورت توامان لحاظ کنند و برای برون رفت از چالش‌ها و مشکلات، راه‌حل قابل اجرا ارائه دهند. نامزدها باید به درستی وضعیت موجود را ترسیم و برنامه‌های خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها