احتمال آبگرفتگی معابر شهری استان کردستان‌

احتمال آبگرفتگی معابر شهری استان کردستان‌

آرتیکاس اقبال با اشاره به اطلاعیه شماره 4 پیش‌بینی وضع هوا، اظهار داشت: بر اساس تحلیل و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی از فردا بعدازظهر تا اواخر هفته آینده امواجی از هوای ناپایدار و بارشی به طور متناوب، استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در این مدت و به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب رشد ابر، وزش باد، بارش باران و اغلب رگباری با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های بارش فصل گرم و شدت آن احتمال آبگرفتگی معابر شهری در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

اقبال به شهرداری‌ها در مورد پاکسازی انهار و کانال‌ها و کشاورزان و باغداران به دلیل احتمال بارش تگرگ، زنبورداران و پرورش دهندگان ماهی هشدار داد.

وی خواستار توجه مردم به عدم توقف در کنار رودها و مسیلها شد و اظهار کرد: دامدارانی که احشام خود را برای چرا به کوه و دشت می‌برند توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل را رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، و تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها