آرزو می پرورانیم که شیخ اعتدال پیروز انتخابات باشد

آرزو می پرورانیم که شیخ اعتدال پیروز انتخابات باشد

محمدهادی ضرابی عصر پنجشنبه در آئین افتتاحیه ستاد انتخاباتی روحانی اظهار داشت: بعد از یک ماه در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی روحانی حضور یافتیم که با زحمات شبانه روزی همسوهای ایشان شکل گرفت و امیدواریم امروز نقطه شروعی برای سالی باشد که پیروز در صحنه انتخابات باشیم.

ضرابی بیان کرد: ستاد انتخابات روحانی در همدان و شهرستانهای استان باید قطع نظر از نتیجه انتخابات امانت‌داری، متعهد برای مردم باشیم و بعد به نتیجه انتخابات بیندیشیم ولی در آرزو می پرورانیم که شیخ اعتدال پیروز انتخابات باشد.

وی عنوان کرد: در جهانی زندگی می‌کنیم که هر خطه از آن فرهنگی دارد که کشور ما نیز متأثر از آن فرهنگی دارد و در فرهنگ کشور ما انتخابات فصل عجیبی دارد که در آن آحاد مردم چپ و راست و از نواحی مختلف احساس می‌کنند که موسم بهره‌گیری از رایحه صمیمیت‌ها و پیوستگی‌هاست که تبلور آن را امروز در این جمع لمس می‌کنیم.

ضرابی تصریح کرد: انتخابات 96 دومین قدم و فراز از مرحله‌ای بسیار حساس و سازنده در تاریخ سیاسی کشور است و از سال 92, 4سالی که تمام آن فراز و فرود و حوادث خوب و بد بود و شاهد مسائلی بودیم که امیدواریم در آینده نزدیک زمینه‌های مناسب‌تری را با حضور در پای صندوق‌ها ایجاد کنیم.

رئیس ستاد مردمی روحانی در استان همدان مطرح کرد: در سال 92 در زمین سنگلاخی که 8 سال انجماد را پشت سر گذاشته بود اراده مردم نهالی را کاشت که اکنون به درخت کوچکی مبدل شده و ما بر اساس دیانت, عرف و اخلاق وظیفه داریم تا این درخت را تنومند کرده و فرصتی خلق کنیم تا مردم بتوانند شکوفه‌های این درخت را به عنوان میوه برداشت کنند.

ضرابی بیان کرد: در 8 سال دوره قبل آنچه در مخیله ما بود و در زندگی ما جریان یافت فقط معیشت تنزل یافته انسان در پایین‌ترین حد خود بود و آنچه که قربانی آن تفکر شد کرامت انسان بود که پیامبر به خاطر آن مبعوث شد.

وی اظهار داشت: در پله بعدی این کرامت معیشت انسان در کنار آرامش مطرح می‌شود که لحظات زندگی ما آکنده از دغدعه فردا بود و الان به دنبال معیشت مردم در کنار آرامش ایشانیم.

ضرابی افزود: در سومین پله موضوع عقلانیت مطرح می‌شود هنوز به خاطر داریم که نگاه فله‌ای به مردم چه بلایی بر سر ما آورد و فرار از عقلانیت و قانون گریزی چه آفت‌هایی را در جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در 4 سال اول دولت تدبیر و امید از عقلانیت و قانون‌گرایی برخوردار بودیم گفت: در 4 سال بعد باید به مدارج ممتاز دیگر برسیم و میوه بعدی نیز آزادی اندیشه و بیان است که اگر جامعه‌ای این دو را به فراموشی بسپارد جامعه رباتیک است که حرکت های سیستماتیک دارد.

رئیس ستاد مردمی روحانی در استان همدان عنوان کرد: باید آزادی بیان و اندیشه‌ای که هم‌اکنون نیز در مقیاس‌هایی داریم را پاس بداریم.

ضرابی با اشاره به برخی عملکردهای دولت در مدت 4 سال اخیر اظهار داشت: در 4 سال اول جشنواره‌های عظیمی از جلوه‌های مردم سالاری دینی را شاهد بودیم و در میدان رقابتی سالم مردم به میدان آمدند و بر اساس عقلانیت حماسه آفریدند و امیدواریم در 4 سال دوم نیز این قضیه در ردههای دیگر تحقق یابد.

وی بیان کرد: فرآیند ارج نهادن به بنیادهای اخلاقی و منش اخلاق گرایانه گمشده‌ای است که به دنبال آن بودیم و به آن رسیدیم ولی کافی نیست ضمن اینکه در 4 سال اول نفس کشیدن احزاب و به ارتقای سطح کمی و کیفی تشکل ها رسیدیم و جریان متحول اصلاحات را لمس کردیم که به آن بسنده نمی‌کنیم و به دنبال رده‌های بالاتریم.

ضرابی مطرح کرد: در دولت تدبیرو امید جامعیت بخشیدن به شخصیت ایرانی در جهان را لمس کردیم و اکنون وزرای خارجه و سفرا برای سفر به ایران صف می‌کشند که باید این کمال را تعالی بخشیم.

وی افزود: تعامل مقتدرانه ایران با تمام دنیا که نمایندگان ما در هیچ صحنه‌ای ضعف نشان ندادند و با اقتدار مذاکره کردند و به طور مستمر پدیدار شدن افق‌های روشن توسعه متوازن را می‌دیدیم.

رئیس ستاد مردمی روحانی در استان همدان اظهار داشت: در 4 سال اول تقویت مبانی استقلال سیاسی کشور را شاهد بودیم و در صحنه تجارت جهانی فقط خریدار کالاهای بنجول بودیم و اکنون این ما هستیم که شرط می‌گذاریم و در آینده باید آنرا به اوج برسانیم.

ضرابی با اشاره به اینکه آنچه در دنیا اساس قدرت است تجارت و بازرگانی است گفت: در 4 سال اول تحولات هدفمند اجتماعی را مزه کردیم که 8 سال به سوی ناکجا آباد می‌رفت و اکنون دوام و قوام یافت.

وی عنوان کرد: در 4 سال اول پیروزی‌های چشمگیر ایران را در عرصه بین الملل دیدیم و عمق بخشیدن به روابط سازندگی را دیدیم و بر اساس آخرین پژوهش‌ها مسئله توسعه و تداوم حیات سیاسی یک کشور را که به هزاران مقوله مرتبط می‌کردند امروزه اثبات می‌کنند که دوام کشور به خیلی مسائل مربوط است.

ضرابی افزود: در 4 سال اول دستیابی به مدارج علمی بالا را داشتیم ضمن اینکه دانشمندان توفیقات زیادی در هسته های دانش بنیان داشتند.

وی با بیان اینکه شاهد ریل‌گذاری اصولی و مبتنی بر مسائل فنی بودیم بیان کرد: بحث اتم و انرژی هسته‌ای در دنیا در حال حاضر قدیمی است که هدف را گم کرده بودیم و اکنون در مسیر قرار گرفتیم.

ضرابی با اشاره به اینکه تورم در این دولت مهار شد مطرح کرد: به نمایش در آمدن تقوای سیاسی, گسترش خرد ورزی در صحنه های جهانی در قالب برجام را دیدیم. برجام به شکل عجیبی به بازی گرفته شده و عده‌ای بی انصافی می‌کنند در حالی که رهبر بایدها و نبایدها و خطوط قرمز را مشخص می‌کردند و مصالح اسلام را در آن می‌دیدند ولی گروهی متاسفانه به این واقعیت‌های روشن تن نمی‌دهند و آن را بر نمی‌تابند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شیخ اعتدال در پاستور بماند باید حضور حداکثری داشته باشیم و شرایط سیاسی اجتماعی حاکم بر فضای انتخابات را بشناسیم و رصد کنیم.

وی تأکید کرد: نام ما در جنجال و آشوب و سرو صدا نیست ولی عده‌ای نامشان را در این زمینه دنبال می‌کنند ضمن اینکه ما آمده‌ایم تا پیروز انتخابات باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها