این بار رحم مصنوعی به بازار آمد !

تا همین چند سال پیش تولید رحم مصنوعی امری دور از ذهن می نمود اما این روزها یک بره نارس این شانس را داشته که داخل یک رحم مصنوعی شرایطی همچون رحم مادرش را تجربه کند .

این بار رحم مصنوعی به بازار آمد !

محققان آمریکایی موفق به ساخت یک نوع رحم مصنوعی شده‌اند که شرایط درون رحم مادر را شبیه‌سازی کرده و امکان رشد کامل نوزادان نارس را فراهم می‌کند.

این رحم مصنوعی که آزمایش‌های بسیاری را روی حیوانات مختلف با موفقیت سپری کرده است، برای نگهداری از نوزادانی که در هفته 23 تا 28 بارداری متولد می‌شوند ساخته شده است.

این رحم مصنوعی دما، فشار و نور را ثابت نگه می‌دارد و جنین را در برابر آلودگی‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند؛ همچنین اکسیژن و مواد غذایی لازم برای ادامه حیات را در اختیار آن می‌گذارد. این وسیله شامل یک کیسه نگهداری است که جریان مایعات به طور خودکار در آن برقرار می‌شود.

نتایج آزمایشات اولیه روی جنین حیوانات با رشد معادل رشد جنین انسان در هفته 23 بارداری نشان می دهد که قرار دادن جنین نارس حیوانات حداکثر به مدت 4 هفته در این رحم مصنوعی موجب رشد کامل مغز، ریه و سایر اندام‌های آن‌ها می‌شود.

به‌طور متوسط یک نوزاد سالم انسان در حدود هفته 40 بارداری متولد می‌شود؛ اما هر نوزادی که قبل از 37 هفته متولد شود، به عنوان یک نوزاد نارس شناخته می‌شود.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها