‌خراسان‌رضوی‌ ۲۹۳ هزار ‌بیکار دارد/افتتاح فولاد خراسان در هفته کار و کارگر

‌خراسان‌رضوی‌ ۲۹۳ هزار ‌بیکار دارد/افتتاح فولاد خراسان در هفته کار و کارگر

محمود احمدی عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: پنج تا یازدهم اردیبهشت ماه هفته جهانی کارگر است که در این راستا برنامه‌های متنوعی توسط تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و ادارات این سازمان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: عناوین هفته کارگر در سال 96، به ترتیب از سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه "کارگران، اسلام ناب محمدی(ص) ایمان و امید"، چهارشنبه "کارگران، ولایت و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، پنجشنبه "کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار"، جمعه "کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی"، شنبه "کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی"، یکشنبه "کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت" و روز روشنبه روز جهانی کارگر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از برنامه‌های ما در این هفته برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در سراسر استان، حضور در نماز جمعه و تجلیل کارگزان نمونه است.

احمدی خاطرنشان کرد: با حضور مقام عالی وزارت فولاد خراسان افتتاح می‌شود. فولاد خراسان با سرمایه‌گذاری حدود 700 میلیارد تومان آغاز شد که در آن 700 نفر به صورت مستقیم و همین میزان به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. فولاد خراسان با اتکا به نیروی داخلی احداث شده و توسط پیمانکار داخلی مدیریت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری تحکرات جدیدی در استان به چشم می‌خورد. در همین راستا در سوم فروردین ماه میزبان معاون اول رئیس جمهور بودیم و در 12 فروردین نیز از وزیران کار و رفاه اجتماعی و فناوری اطلاعات بودیم و تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی به مبلغ 350 میلیارد تومان در بخش ICT امضا کرده و طرح تکاپو را اجرا کردیم.

احمدی اظهار داشت: طرح تکاپو براساس مزیت‌های منطقه‌ای و اشتغال ارزان‌قیمت طراحی شده و در سال گذشته در زمینه تولید زعفران، پوشاک و کیف و کفش چرمی خراسان‌رضوی به عنوان استان پایلوت قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سال در سال 94، نرخ مشارکت اقتصادی 39.4 بود و این میزان در سال 95 به 42.1 رسید. نرخ بیکاری در استان 13.2 است که این میزان در کل کشور 12.4 است و دلیل افزایش آن هم افزایش نرخ مشارکت در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در جوانان استان از سن 15 تا 29 سال 23.5 درصد که این میزان در کشور 25.9 درصد است.

وی اظهار داشت: جمعیت فعال استان در سال 95 دو میلیون و 220 هزار و 756 نفر است و 293 هزار و 300 نفر بیکار وجود دارد. همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه استان 15 هزار و 437 نفر است.

احمدی اظهار داشت: در سال گذشته 48 هزار و 758 نفر در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کردهن که از این تعداد 6 هزار و 35 نفر ماهر، 20 هزار و 770 نفر نیمه ماهر و 21 هزار و 980 نفر فاقد مهارت هستند و از این میزان هزار و 450 نفر بی‌سواد، 215 نفر سواد خواندن و نوشتن، 153 نفر سواد نهضتی، 3 هزار و 957 نفر ابتدایی، 10 هزار و 180 نفر رهنمایی، 215 هزار و 561 نفر فوق دیپلم، 11 هزار و 389 نفر کارشناسی و هزار و 988 نفر مدرک ارشد و بالاتر دارند.

وی گفت: دو مرکز کاریابی اعزام به خارج در استان وجود دارد که در سال گذشته 13 نفر از این طریق کار پیدا کردند و به کشورهای دیگر اعزام شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ارتباط با اتباع خارجی به کار گرفته شده در استان، گفت: در سال گذشته همچنین 2 هز ار و 600 اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند.

احمدی تصریح کرد: همچنین در سال 94 و 95 به حدود 700 نفر تسهیلات در بخش خانگی به مبلغ 14 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ارتباط با علت ورشکستگی آساک دوچرخ نیز گفت: این شرکت 7 میلیارد تومان وام گرفت و قطعات وارد کشور نمود اما این قطعات را در گمرک فروخت و 980 میلیون دلار در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها