پرسپولیس بهترین تيم ایرانی آسیا!

پرسپولیس در بین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، کمترین امتیار را کسب کرده اما از لحاظ آمار بهترین تیم ایرانی آسیاست.

پرسپولیس بهترین تيم ایرانی آسیا!
احتمالا در نگاه اول شوخی به نظر می‌رسد تیمی که در بین چهار نماینده ایران کمترین امتیاز را کسب کرده‏، بهترین تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باشد. ولی این اتفاق افتاده. قهرمان لیگ برتر، بهترین نماینده ایران (از لحاظ آمار) در آسیا هم بوده است.
آمار پرسپولیس
برای انتخاب این که از نگاه آمار چه تیمی بهترین بوده، سه فاکتور تعداد شوت، تعداد پاس و مالکیت توپ مورد بررسی قرار می‌گیرد. جالب است که تیم برانکو در هر سه آیتم صدرنشین بوده است.
پرسپولیس در پنج دیدار آسیایی‌اش، ۷۰ شوت زد. یعنی میانگین ۱۴ شوت در هر مسابقه. پرسپولیس در دیدارهای سوم و چهارمش، به ترتیب ۱۹ و ۲۰ شوت به سمت دروازه حریفان زد.
از حیث مالکیت توپ هم پرسپولیس تنها نماینده ایران است که بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشت. مالکیت پرسپولیس به طور میانگین در این پنج مسابقه ۵۲,۹ درصد بوده است. پرسپولیس در بازی مقابل الریان مالکیت ۶۳.۸ درصدی را هم تجربه کرده است.
در تعداد پاس‌های ارسال شده هم پرسپولیس صدرنشین تیم‌های ایرانی است. پرسپولیس به طور میانگین در هر بازی ۴۳۶ پاس ارسال کرد. بازی نخست آسیایی، تنها مسابقه‌ای بود که پرسپولیس با ۳۹۵ پاس، تعداد پاس‌هایش به عدد ۴۰۰ نرسید. در هر چهار دیدار اخیرش حداقل ۴۲۳ پاس ارسال کرده‌اند.
مقایسه با استقلال
در مجموع پنج دیدار، پرسپولیس سیزده شوت بیشتری از استقلال زد. مالکیت پرسپولیس به طور میانگین ۵۲,۹ بوده است. در حالی که مالکیت استقلال ۴۹.۰۶ درصد است. استقلال به طور میانگین ۵۳ پاس کمتر از پرسپولیس ارسال کرد. یعنی در مجموع پنج مسابقه، ۲۶۵ پاس کمتر!
مقایسه با استقلال‌خوزستان
تیم پورموسوی کمتر از هر سه تیم دیگر ایرانی، مالکیت توپ را در اختیار داشت. استقلال خوزستان به طور میانگین ۶۲درصد مالکیت توپ را به حریف می‌دهد و فقط ۳۸% مالک توپ است. هر چند که با مجموع ۶۳ شوت، از این حیث موفق است. البته که هنوز به هفتاد شوت پرسپولیس نرسیده است. تفاوت جالب این دو تیم، تعداد پاس‌های ارسال شده است. استقلال‌خوزستان به طور میانگین ۲۸۰ پاس ارسال می‌کند. یعنی معدل ۱۵۶ پاس کمتر از پرسپولیس در هر مسابقه. در مجموع پرسپولیس ۷۸۰ پاس بیشتر از استقلال‌خوزستان ارسال کرد؛ فقط در پنج مسابقه!
پرسپولیس بهترین ایرانی آسیا؟!
مقایسه با ذوب‌آهن
تیم حسینی از نظر تعداد شوت زده، نزدیک‌ترین آمار به پرسپولیس را در بین ایرانی‌ها دارد. ذوب‌آهن به طور میانگین فقط یک شوت در هر مسابقه کمتر از پرسپولیس زده است. با ذکر این که ذوب‌آهن در نخستین دیدارش، فقط سه شوت زده بود و همین موضوع منجر به افت آماری این تیم شد. ذوبی‌ها شش درصد کمتر از پرسپولیس هم مالک توپ هستند. و به طور میانگین ۴۶ پاس کمتری در هر مسابقه نسبت به پرسپولیس ارسال می‌کنند.

منبع: 11نیوز

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایمان اصفهان
    0

    باشه اشکالی ندارد بذارین پرسپولیسی ها دلشون به این چیزا خوش باشه شاید این جوری یه ذره از داغ صعود نکردنشون کم کنه

  • عزت آبی
    0

    استقلال سرور سایت خبر فوری است استقلال عشق است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها