تحقق برنامه‌های ترویج نماز در همدان نیازمند تخصیص اعتبار است

تحقق برنامه‌های ترویج نماز در همدان نیازمند تخصیص اعتبار است

سید مرتضی حسنی حلم ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان،با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های سال گذشته در سال 96 اجرا می‌شود اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث نماز امضای توافق‌نامه بین بالاترین مقام دستگاه اجرایی استان با ستاد اقامه نماز استان و کشور است که این توافق‌نامه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

حسنی حلم با بیان اینکه امسال در وزارت کشور برگزاری نشست‌های تخصصی در استان و شهرستان‌ها تصویب شده است عنوان کرد: طرح ما در سال 96 برگزاری اجلاس نماز در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با حضور بخشداران، اعضای شوراها و دهیاران است تا بتوانیم موج اقامه نماز را حتی با حضور یک ساعتی در تمامی روستاهای استان ایجاد کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: امسال اجلاس نماز در استان همدان با محوریت اجلاس نماز در فضای مجازی برگزار می‌شود و اجلاس سراسری نماز در سطح کشور در استان هرمزگان برگزار می‌شود که هدف اصلی آن پربرکت کردن فضای مجازی با موضوع نماز است.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی در استان همدان برای بحث ترویج فرهنگ نماز وجود ندارد اظهار داشت: این موضوع از نقاط قوت استان همدان است.

حسنی حلم بیان کرد: تحقق برنامه‌هایی که امسال در دستور کار قرار دارد نیازمند اختصاص بودجه است که باید در شورای برنامه‌ریزی استان برای طرح‌هایی که می‌تواند برای استان مفید باشد بودجه‌های لازم اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه اقدام در راستای امر نماز خوب و ماندگار است، گفت: عمل و اقدام در راستای امور فرهنگی با گذشت زمان مؤثر واقع می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان درباره همکاری‌های مطلوب آموزش‌وپرورش در حوزه نماز، بیان کرد: در سال گذشته 300 نشست با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس برای دانش‌آموزان و اولیاء و نشست‌های تخصصی برای مربیان برگزار شد.

حسنی حلم درباره اینکه در پارک‌های همدان از اواخر اردیبهشت تا اوایل مهرماه نماز جماعت برگزار می‌شود، گفت: در بیش از 30 پارک در شهر همدان نماز جماعت با حضور شهروندان برگزار می‎‌شود که این امر از بسیاری ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند که در واقع ایجاد فضای معنوی در شهر در تأمین سلامت معنوی شهر نیز موثر است.

وی با بیان اینکه امروز فضا فضای انتخابات است، عنوان کرد: در این فضای پرمشغله بحث نماز نیز مدنظر هست که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اجرای طرح مکنت در سراسر کشور، بیان کرد: این طرح امسال از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود و عنوان این طرح برگزاری دوره‌ی آموزشی برای مدیران و فرمانداران استان‌ها است.

حسنی حلم درباره اعزام دانش‌آموزان برگزیده طرح معرفت به قم، اظهار داشت: برای اسکان این دانش‌آموزان در مجتمع خدماتی یاوران حضرت مهدی(عج) 30 درصد تخفیف لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال طرحی با عنوان یاوران نماز در مدارس مقطع اول متوسطه اجرا می‌شود، افزود: از هر دبیرستان پنج نفر از دانش‌آموزان که از اعتقادات و باورهای قوی برخوردار هستند برای شرکت در جلسات انتخاب می‌شوند تا این دانش‌آموزان مروج مسائل نماز و اعتقادی در مدارس باشند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها