رهایی 10 زندانی کرمانی از اعدام با عفو رهبری

موحد از عفو 10 نفر از محکومان استان کرمان به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر در کرمان خبر داد و گفت: با اعمال این عفو، مجازات اعدام 10 نفر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.

رهایی 10 زندانی کرمانی از اعدام با عفو رهبری
یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان از عفو 10 نفر از محکومین استان به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در کرمان خبر داد و گفت: تمامی افراد محکومان جرائم مواد مخدر بوده اند.
وی در تشریح این خبر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با پیشنهاد عفو ، تخفیف یا تبدیل مجازات 593نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند، که 10 مورد از آنها مربوط به استان کرمان است.
رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام داشت: با اعمال این عفو 10نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: 5 نفر از این کسانی که مورد عفو قرار گرفته اند زن و 5نفردیگر مرد بوده اند و کلیه جرائم متهمین در حوزه مواد مخدر است.
شایان ذکر است استان کرمان بدلیل موقعیت جغرافیایی وهمجواری با استان های هم مرز با کشورهای افغانستان وپاکستان محل ترانزیت موادمخدر به سایر استان های کشور است و دستگاه‌های انتظامی وامنیتی استان کرمان همواره در خاکریز مقدم مبازه با مواد مخدر بوده اند.

منبع: میزان

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها