درخت پائولونیا در اراضی استان خراسان جنوبی کاشته می‌شود

درخت پائولونیا در اراضی استان خراسان جنوبی کاشته می‌شود

هاشم ولی‌پورمطلق اظهار داشت: در کارگروه امور اقتصادی خراسان جنوبی کاشت درخت پائولونیا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درخت پائولونیا یک درخت چینی است که بعد از ده سال از یک تا 3 میلیارد تومان در هر هکتار برای بهره‌برداریش درآمدزایی دارد افزود: این درخت سازگاری بسیار مناسبی با شرایط آب و هوایی استان خراسان جنوبی دارد چون این درخت مقاوم در برابر شوری و تنش هوایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کاشت هر درخت پائولونیا 40 هزار تومان نیاز دارد اما این درخت بسیار اقتصادی است چراکه مصرف آب آن پایین است به گونه‌ای که کمتر از نصف درختان کاج به آب نیاز دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: قرار شد 27 هکتار از اراضی خراسان جنوبی به کشت این درخت اختصاص یابد و طبق برنامه‌ریزی این درخت در 2 یا 3 مزرعه الگویی خراسان جنوبی کاشت آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست چوب این درخت برای ما در اولویت است اظهار داشت: تلاش خواهیم داشت شرایط را برای افرادی که تمایل به کشت این درخت داشته باشند فراهم کنیم چرا که کشت این درخت آینده خوبی برای کشاورزی استان خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشت درخت پائولونیا مقابله با بیابان‌زایی، تلطیف با شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی و در مبارزه با ریزگردها نقش موثری دارد و برگ‌های این درخت تغذیه مناسبی برای دام است چراکه از پروتئین زیادی برخوردار است و مصارف آن برای ساختمان سازی، مصنوعات چوبی، کشتی سازی و هواپیماسازی کاربرد دارد و در بخش مصرف آب سالانه تنها هزار لیتر در سال نیاز به آب دارد و این به عنوان گیاهی مناسب در بخش اقتصادی و تولید چوب در خراسان جنوبی می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها