شرکتی در اراک که قاتل مردم ‌شده‌ است/ رشد صنایع آلاینده

شرکتی در اراک که قاتل مردم ‌شده‌ است/ رشد صنایع آلاینده

سعید محمودی با اشاره به وضعیت صنایع آلاینده استان مرکزی اظهار داشت: هیچ یک از صنایع ایرالکو، پالایشگاه و پتروشیمی صنعت سبز نیستند، آلومینیوم به‌نوعی قاتل مردم است چگونه می‌تواند صنعت سبز باشد، چنین چیزی صحت ندارد، زیرا مقوله‌ای داریم به‌نام صنعت سبز و مقوله‌ای جدا به اسم صنعت آلاینده و میان این دو مقوله صنایعی را داریم که از لیست آلاینده‌ها خارج می‌شوند و تازه حالت عادی پیدا می‌کنند و این صنعت عادی باید کلی کار کند تا سبز شود.

وی افزود: امروز آلومینیوم جزو صنایع آلاینده به‌شمار می‌رود، پالایشگاه هم همین‌طور اما پتروشیمی از لیست آلاینده‌ها خارج شده و این با سبز بودن متفاوت است و طبق قوانین و مقررات بررسی می‌کنیم.

محمودی تصریح کرد: این هنر سازمان حفاظت محیط زیست است که صنایع آلاینده به سطحی برسند که از لیست آلاینده‌ها خارج شوند و رسالتش این است و این موضوع نباید بین مردم اشتباه برداشت شود.

وی اضافه کرد: یک‌سری صنعت آلاینده وجود دارد که باید کمک کنیم و به آنها راهکار دهیم تا از لیست آلاینده‌ها خارج شوند نه اینکه پلمب کنیم، اما اگر اراده‌ای برای خروج از لیست آلاینده‌ها نداشتند آنگاه پلمب می‌شوند که مردم را اذیت نکنند، ما نمی‌توانیم با یک صنعت آلاینده ادامه دهیم و جان مردم را به خطر بیندازیم و بعد اگر خارج کردیم مورد اعتراض قرار بگیریم.

محمودی خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم صنایع باید آلاینده بمانند درست نیست و بنشینیم و ببینیم که یک صنعتی آلاینده باشد و عوارض بدهد و جان مردم را بگیرد، افرادی که چنین افکاری دارند آگاه به مسائل محیط زیست نیستند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به برخورد سازمان محیط زیست با صنایع آلاینده گفت: محیط زیست با صنایع آلاینده برخورد می‌کند و با اندازه‌گیری‌هایی که از خروجی مواد و غیره انجام می‌دهد سخت‌گیری می‌کند تا این صنایع به مرحله‌ای برسند که بتوانند از لیست صنایع آلاینده خارج شوند و حالت نرمال پیدا کنند.

وی ادامه داد: در پتروشیمی همه سیستم‌های سنجش محیط زیست اندازه‌گیری کردند و دیدند که در سیستم خود نسبت به سال قبل تحول ایجاد کرده و دیگر آلاینده نیست و نمی‌توان به صنعتی که آلاینده نیست به زور گفت آلاینده است و عوارض دارد، این عوارض سودی هم برای محیط زیست ندارد و به خزانه دولت می‌رود و یک ریال آن هم به محیط زیست برنمی‌گردد هرچند آلومینیوم و پالایشگاه تا خارج شدن از لیست آلایندگی خیلی فاصله دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها