اگر چنین شخصیتی دارید هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

این روزها با ظهور استارت آپ ها که شرایط کاری منحصر بفردی دارند، بسیاری افراد وسوسه می شوند تا از شرکت های بزرگ و سنتی جدا شده و به این شرکت های نوپا بپیوندند. اما استارت آپ ها شرایط خاص خود را دارند که ممکن است برای هرکس مناسب نباشد.

اگر چنین شخصیتی دارید هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

۱. اگر نمی‌خواهید قبل از ۸ صبح و بعد از ۵ عصر به کار فکر کنید، هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

به دلیل اینکه در استارتاپ‌ها تعداد افراد کافی وجود ندارد تا همه چیز را برای رسیدن به اهداف انجام دهند، حجم بالای کار اجتناب‌ناپذیر است. نه‌تنها ممکن است تا شب در دفتر کارتان بمانید،‌ بلکه مجبورید در طول زمان استراحت‌تان ایمیلی ارسال کنید، همیشه ذهن‌تان درگیر فهرست بی‌پایانی از کارهای ضروری است و حتی گاهی باید چند دقیقه قبل از خواب با همکارانی که شرایطی شبیه شما دارند،‌ صحبت کنید.

۲. اگر به دنبال راهی سریع برای کسب پول زیاد هستید،‌ هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

قطعا هزاران میلیونر در روز عرضه‌ی اولیه‌ی سهام فیسبوک پول زیادی به‌دست آوردند، اما واقعیت این است که شاید شما به چنین نقطه‌ای نرسید. نه تنها اکثر استارتاپ‌ها شکست می‌خورند، بلکه حتی استارتاپ‌های «موفق» نیز ثروتی به هنگفتی فیسبوک یا گوگل به‌دست نمی‌آورند. اکثر استارتاپ‌ها حقوق‌های کمتری نسبت به غول‌های تکنولوژی پرداخت می‌کنند و سود شما، ارزش احتمالی اختیار معامله روی سهام‌تان است. استارتاپ‌ها شاید در نهایت به جایی نرسند و بی‌ارزش شوند و شما باید پیش از ورود به آنها، از این قضیه آگاه باشید.

۳. اگر می‌خواهید زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را کاملا از هم جدا کنید،‌ هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

در شرکت‌های بزرگ شما می‌توانید «شدیدا حرفه‌ای» باشید. اما در استارتاپ‌ها، اعضای تیم‌تان افرادی هستند که بیشتر ساعات بیداری خود را با آنها می‌گذرانید. از طرف دیگر، تنها گذراندن زمان مطرح نیست،‌ بلکه آنها شما را خندانده‌اند، گریه‌تان را دیده‌اند و وقتی داشتید با کاری دست‌وپنجه نرم می‌کردید که احساس می‌کردید فراتر از توان‌تان است،‌ از شما حمایت کرده‌اند. این افراد فقط همکار نیستند،‌ بلکه دوستان‌تان به‌شمار می‌آیند که بعضی از این دوستی‌ها مادام‌العمر است.

۴. اگر به دنبال فرار از کار با حجم بالا هستید،‌ هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

از خودتان بپرسید که آیا واقعا برای ساعت‌ها فشار کاری آماده هستید و کار چه‌قدر برای‌تان اهمیت دارد. وقتی احساس کنید که در یک محیط کاری دل‌سردکننده گیر کرده‌اید،‌ شرکت‌های متفاوت با وسایل تفریحی برای زمان استراحت، ناهار رایگان و مسابقات داخلی برای‌تان جذاب به نظر می‌رسند. اما در واقعیت، زندگی در استارتاپ بیشتر از اینکه «سخت بازی کردن» باشد،‌ «سخت کار کردن» است.

۵. اگر می‌خواید یک شبه ره صد ساله بروید،‌ هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

ساختن یک کسب‌وکار خوب سال‌ها زمان خواهد برد و موفقیت‌های یک‌شبه، اغلب افسانه هستند. پشت هر شرکت مشهوری، سال‌های بسیاری از رنج و کار سخت توسط کارکنان وجود دارد. بعضی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمانی که آغاز به کار کردند،‌ غیر جذاب و حتی غیر واقعی تصور می‌شدند؛‌ اما در نهایت، بهتر از مدل‌های کسب‌وکاری پُر زرق و برق زمان خود، عمل کردند.

۶. اگر ابهام برای‌تان ناراحت‌کننده است، هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

به دلیل وجود تعاملاتی که روزبه‌روز شکل می‌گیرند و مطمئن نبودن از وجود شرکت تا شش ماه آینده، عدم ثبات از معضلات این نوع کسب‌وکارهاست. شما در استارتاپ همواره احساس عدم ثبات می‌کنید. تصور کنید که از رئیس خود سؤالی می‌پرسید و به جای جواب به شما می‌گوید «من نمی‌دانم، چرا خودت جواب را پیدا نمی‌کنی؟» واکنش شما چه خواهد بود؟ ‌اگر احساس سردرگمی محض کنید،‌ یک استارتاپ شما را از پا در خواهد آورد. اصطلاحی می‌گوید: «در استارتاپ‌ها تنها ثبات، تغییر است.»

۷. اگر به دنبال یک سمت شغلی باکلاس، یک اتاق کار دنج یا سایر ویژگی‌های کار سنتی هستید که والدین‌مان به ما یاد داده‌اند که برای‌شان ارزش قائل شویم، هرگز برای یک استارتاپ کار نکنید

زندگی سخت‌کوشانه در استارتاپ‌ها مستلزم این است که نظم و انضباطی پیشه کنیم و به‌وسیله‌ی آن سروصداها را نشنیده بگیریم و بر دستاوردهای طولانی‌مدت متمرکز شویم. تعداد کمی از ما «مارک زاکربرگ» بعدی خواهیم بود و استارتاپ‌ معنایش این نیست که به سرعت به فهرست «۳۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال» بپیوندیم. اینکه با کارآفرینان و بنیانگذارانی ۲۴ ساله احاطه شویم باعث می‌شود راجع به مسیر شغلی‌ای که خودمان پیش گرفته‌ایم دچار اضطراب شویم و ترسِ عقب ماندن از قافله، طبیعی است. موفقیت فردی در یک استارتاپ نه برگرفته از ارزیابی‌های خارجی‌ای که دوستان و آشنایان‌تان متأثر از کارت ویزیت‌تان نسبت به شما دارند بلکه ناشی از این است که بدانید در حال انجام کار خوبی هستید،‌ تأثیرگذارید و مهارت‌هایتان را پرورش می‌دهید.

در مقابل تمام این حرف‌ها،‌ پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای یک استارتاپ کار کنید، زیرا این پتاسیل را دارد که به رضایت‌بخش‌ترین قسمت از دوره‌ی حرفه‌ای شغل شما تبدیل شود

بنا به دلایل صحیح و منطقی، کار در استارتاپ می‌تواند یک تجربه‌ی باارزش باشد. یک سال کار در یک استارتاپ پُر از فشار و رشد، تجربه و درس‌هایی آموزنده به اندازه‌ی سال‌های طولانی کار در یک شرکت بزرگ‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. ما در مورد سهام‌های شرکت‌های نوپا ایده‌آل‌سازی می‌کنیم و از آخرین مالکان میلیارد دلاری بت می‌سازیم، اما در واقعیت، بهترین شرکت‌ها توسط تیم‌هایی ساخته شده‌اند که تلاش کردند چون به چیزی باور داشتند،‌ نه اینکه به دنبال افتخار باشند. حتی استارتاپ‌هایی که سرانجام شکست می‌خورند می‌توانند به کارکنان خود سطوح منحصربه‌فردی از رشد، فرصت‌های رهبری و افق‌های گسترده را ارائه دهند. چه سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری بشوند و چه نشوند، شما سال‌هایی پُر از تلاش و خاطره را در زندگی‌تان رقم خواهید زد.

برای یک استارتاپ کار کنید چون می‌خواهید دست از کار معمول بردارید و بالاخره روزی با تجربه و اعتمادبه‌نفس برای انجام کاری بهتر و بزرگ‌تر پا پیش خواهید گذاشت. قطعا این دستاورد ارزشمندترین چیزی است که می‌توانید از شغل خود کسب کنید.

منبع: چطور

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها