"بیماری‌های قلبی" علت ۵۰ درصد از مرگ‌‌ومیرهای چهارمحال و بختیاری است

"بیماری‌های قلبی" علت ۵۰ درصد از مرگ‌‌ومیرهای چهارمحال و بختیاری است

عبدالمجید فدایی اظهار داشت: از مجموع 4 هزار مرگ‌ومیر در استان، 2 هزار مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است. بیش از 76 درصد علت بیماری‌ها در استان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، فشارخون، سوانح و حوادث است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به کاهش 7 درصدی هزینه‌های بهداشت و درمان با خود مراقبتی بیان کرد: با افزایش سواد سلامت و خود مراقبتی تعداد مراجعات 40 درصد و میزان بستری در بیمارستان‌ها و غیبت در محل کار هم هر یک 50 درصد کاهش می‌یابد.

فدایی با اشاره به استقرار کارشناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت گفت: با بازنگری در نظام تحول سلامت به ازای هر 4 هزار نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و در شهرها به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک کارشناس سلامت و پزشک خانوار فعال است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 15هزار و 900 سفیر سلامت دانش‌آموزی، 300 سفیر سلامت دانشجویی و تعدادی سفیر سلامت سازمانی و سفیر سلامت خود مراقبت اجتماعی در استان فعالیت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صریح کرد: تجمیع بیمه‌ها، بازنگری در نظام تحول سلامت، افزایش سواد سلامت مردم و خود مراقبتی از مهم ترین مولفه‌های پوشش همگانی سلامت است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها