10 کاری که روحانی نباید در جریان مناظره ها انجام دهد

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جریان مناظره های انتخاباتی سال 92 توانست با تسلط بر فن بیان و درک فضای سیاسی کشور، رقبای سیاسی خود را کنار بزند. با این حال میدان رقابت مناظره های سال 96 برای او چندان هموار نیست.

10 کاری که روحانی نباید در جریان مناظره ها انجام دهد

به گزارش خبر فوری ، روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در مقام یک مدافع تفاوتی اساسی با حسن روحانی سال 96 دارد که یک مهاجم بود. بنابراین وی باید برخی نبایدها را در جریان مناظره های تلویزیونی رعایت کند تا بتواند بهتر آرای تعیین کننده خاکستری را جلب خود کند.

روحانی نباید همه تقصیرها را گردن دولت قبل بیندازد چراکه در این صورت افکارعمومی او را به عنوان کسی که حاضر به پذیرش مسئولیت نیست خواهد شناخت.

روحانی نباید صرفا بر آمار و ارقام دولتی تکیه کند چون متهم می شود که این آمارها دست ساز دولت اوست و به طور سفارشی آماده شده است.

روحانی نباید توقعات را بالا ببرد چون او حتی در حد توقعات فعلی نیز با این اتهام که قادر به عملیاتی نکردن شعارهایش بوده، روبروست.

روحانی نباید در موضوع فساد، در رابطه با برخی پرونده های منسوب به اطرافیانش سکوت کند چون افکارعمومی کنجکاوانه این موضوع را بررسی می کند.

روحانی نباید مانند سال 92 بی محابا به رقبا بتازد. عبارتهایی چون «حمله گازنبری» اگر تکرار شود، رقبا با شدت بیشتری به او خواهند تاخت.

روحانی نباید چندان روی آرای اصولگرایان در سبد رای خود حساب کند چون حضور سه نامزد اصولگرا در عرصه انتخابات، عملا سهم آرای اصولگرایی روحانی را کاهش می دهد.

روحانی نباید مانند سال 92 موضع اپوزسیونی گرفته و به سایر نهادهای نظام حمله کند چراکه این ادبیات نه فقط به جلب آرای تحریمی ها کمکی نمی کند، بلکه او را چهره ای متظاهر نشان خواهد داد.

حسن روحانی بهتر است همه تخم مرغ های تبلیغاتی خود را در سبد برجام نچیند چراکه نقد برجام برای رقبای او راحت خواهد بود.

روحانی نباید از همه اعضای کابینه اش دفاع کند چراکه افکارعمومی به برخی وزاری او نگاه منفی دارند.

روحانی در تبلیغات تلویزیونی باید به فکر جلب آرای طبقات محروم باشد چراکه بخشی از آرای طبقه متوسط را در اختیار دارد. او نباید فریب شعارهای روشنفکرانه ای را بخورد که او را از طبقات محروم جدا می کند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها