کنایه های قالیباف و جهانگیری / آغاز جدال کلامی نامزدهای پوششی

کنایه های قالیباف و جهانگیری / آغاز جدال کلامی نامزدهای پوششی

با وجود آنکه اسحاق جهانگیری و محمدباقر قالیباف هر دو از کاندیداهای اصلی حاضر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هستند، ولی شائبه کناره گیری جهانگیری به سود روحانی و نیز انصراف قالیباف به نفع رئیسی باعث شده است تا از این دو به عنوان دو نامزد پوششی نام برده شود.

به گزارش خبر فوری ، همین رقابت دوگانه این فضا را فراهم آورده است که در جریان یک تقسیم کار، قرار است قالیباف و جهانگیری در سطح جدال های کلامی پاسخ نقدهای یکدیگر را دهند و شاید رئیسی و روحانی از موضعی فراتر از نقد و پاسخ، برنامه های خود برای آینده کشور را ترسیم کنند.

در چنین شرایطی است که کنایه های قالیباف و جهانگیری به یکدیگر، معنادارتر از قبل می شود.

در آخرین کنایه های دوجانبه این دو، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با انتقاد از وعده های برخی مبنی بر این که میزان اشتغال در کشور را افزایش می دهیم، گفت: ظرفیت اقتصاد مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد بنابراین کسی که بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد. او بدون نام بردن از قالیباف، در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل گفت: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.

اما این اظهارات بی پاسخ نماند و محمدباقر قالیباف در جمع برخي نمايندگان مجلس با دفاع از برنامه های خود برای اشتغال زایی، تاکید کرد: ما شاهد هستيم هر زماني که شوراي عالي کار تشکيل شده است، هر تصميمي گرفته اند در نهايت منابع در جاي ديگري رفته است. يکي از اشکالات جدي دولت آن است که وقتي بخشنامه اي صورت مي گيرد، در پائين شاهد هستيم اتفاق ديگري مي افتد... در سامانه ملي کارانه ما مي توانيم شغل را براي افراد ايجاد مي کنيم که من با اطمينان مي گويم اين کار امکان پذير است و منابع آن را نيز پيش بيني کرده ايم چرا که اگر به درستي قانون را اجرا کنيم منابع آن در همين بودجه هم وجود دارد البته در بخش هايي نيازمند قوانين جديدي هستيم اما پيش از آن ما بايد کار را با همين قوانين مصوب بر زمين مانده آغاز کنيم.

با توجه به اینکه تنها چهار روز دیگر تا اولین مناظره شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری زمان باقیست، می توان پیش بینی کرد که این نقدها در روزهای آینده به اوج خود خواهد رسید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها