برپایی نمایشگاه «لوور در تهران»

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور گفت: آثاری از موزه لوور برای نخستین بار در تهران به‌نمایش گذاشته می‌شود.

برپایی نمایشگاه «لوور در تهران»

به گزارش خبرفوری به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدرضا کارگر افزود: برای اولین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور با عنوان «لوور در تهران » برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه این نمایشگاه اسفند پارسال میان معاونت میراث‌فرهنگی و موزه لوور منعقد شده بود گفت: قرار است در این نمایشگاه آثار بسیار ارزشمندی از موزه لوور مربوط به تمدن‌های مصر، یونان، رم باستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شود.

کارگر ادامه داد: این آثار از هنر کشور فرانسه در محل موزه ملی ایران به‌مدت ۴ ماه در معرض دید مخاطبان قرار داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس این تفاهم‌نامه آثار موزه لوور برای اولین بار به ایران امانت داده می‌شود افزود: این موضوع حاکی از اعتماد بین دو طرف و همچنین رشد سطح موزه‌داری دو کشور ایران و فرانسه است.

کارگر با اشاره به اینکه نمایش این آثار نه تن‌ها به افزایش سطح آگاهی و دانش مردم کشورمان از حوزه تمدن‌های مختلف کمک می‌کند بلکه نشان از قابلیت فرهنگی کشورمان و دلیلی بر ثبات و امنیت ایران است.

وی این اتفاق را نشان از جهشی جدی در مسیر موزه‌داری کشور برشمرد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور در پایان گفت: کشورهایی، چون ارمنستان و کره‌جنوبی نیز امسال نمایشگاه‌هایی در ایران برگزار خواهند کرد.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها