حجت‌الاسلام شهیدی:

شکست در جنگ، دشمن را دست به دامن فضای مجازی کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه اولین جشنواره 《نامه‌ای به یک شهید》 گفت: دشمن که در جبهه شکست خورد رو به فضای مجازی کرد و ما باید در این عرصه نیز با قدرت در مقابل آن‌ها بایستیم.

شکست در جنگ، دشمن را دست به دامن فضای مجازی کرد

به گزارش خبرفوری ، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه اولین جشنواره 《نامه‌ای به یک شهید》 که صبح امروز، دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد با اشاره به شهدای قبل از انقلاب بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز ۲۲ اسفند ماه سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف رسیدگی به خانواده‌های شهدا تاسیس شد. در آن دوران ۲۸۷۱ شهید قبل از انقلاب داشتیم و وظیفه بنیاد شهید رسیدگی به خانواده‌های آن‌ها بود.
وی ادامه داد: رسیدگی به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه از وظایف این بنیاد بود. در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار شهید از قبل انقلاب تا کنون که مدافعان حرم نیز به آن‌ها اضافه می‌شود به میهن تقدیم کرده‌ایم و تلاش داریم تا فرهنگ آن‌ها را در جامعه ترویج دهیم.
وی درمورد اهمیت وجود فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: تا کنون بارها دشمنان دست به دست هم دادند تا کشور ما را از بین ببرند اما این فرهنگ شهادت‌طلبی و انقلابی بودن بود که ما را در مقابل این دسیسه‌ها مقاوم کرد. ما باید این مسیر را ادامه دهیم تا همواره پیروز باشیم.
وی افزود: با برنامه‌هایی که برگزار کردیم؛ امسال بیش‌از ۵۰ درصد مردم با روز ۲۲ اسفند که روز شهید است آشنا شده‌اند و برای آنکه انقلاب و فرهنگ‌مان ماندگار شود باید فرهنگ شهادت را ترویج دهیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به جشنواره نامه‌ای به یک شهید پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های ویژه؛ جشنواره نوشتن نامه به یک شهید بود تا ببینیم فرزندان جامعه ما از شهدا چه می‌خواهند و حرف دلشان با آن‌ها چیست. لذا با همکاری وزارت آموزش و پرورش این جشنواره را برگزار کردیم و در طی آن حدود ۴۶ هزار نامه به شهدا نوشته شد. از میان این ۴۶ هزار نامه که اکثراً نامه‌های خوبی بود، ۳۶ نامه‌ برگزیده شد که دارای ویژگی‌های خاصی بود که آن‌ها را از بقیه نامه‌ها ویژه‌تر می‌کرد؛ ویژگی‌هایی مانند بیان حرف‌های دل، گله‌ها و درخواست‌های معنوی. امروز از دانش‌آموزانی که نامه‌های برتر را نوشته‌اند دعوت کردیم تا از آن‌ها تقدیر شود و انتظار دارم تا این برنامه‌ها همواره برگزار شده و گسترش پیدا کند.
شهیدی با اشاره به تعداد شهدای دانش‌آموز بیان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید فرمودند، ما ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم که از سال ۴۳ تا کنون تقدیم کشور کرده‌ایم، در جبهه‌ها بچه‌هایی را می‌دیدم که سن ‌و سال‌های کم داشتند و حماسه‌ها می‌آفریدند.
وی اضافه کرد: امروز دشمن که از جبهه جنگ شکست خورده است رو به فضای مجازی و جنگ نرم کرده‌ است و ما باید باز هم با اسلحه و دستان پر به جنگ دشمن برویم.
در پایان این مراسم از ۳۶ دانش‌آموز که شامل ۹ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۲ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۵ نفر در مقطع متوسطه دوم می‌شوند تقدیر شد.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها